handdator

Visa fullständig version : Fredag 13/4


UlfWiman
2007-04-13, 21:18
Fredag 13/4


Morgon säger jag idag då vi har 79% luftfuktighet och det betyder huvudvärk för mig. Idag ska jag försöka att ta mig till Stalos idag och träffa vänner. Dimitris ska få bjuda på lunch. Vädret är åter fint och det blåser ingenting. Tempen är uppe i 20 grader igen. Jag pratade med Inga Lill på morronen och de hade inte haft regn eller dåligt alls igår, men de såg kustremsan och vårat väder. Ändå bor hon inte mer än 2,5km härifrån. Byggarbetsplatsen fortsätter ute och jag blev tvungen att rasta dammsugaren igen. Nu har Giannis börjat att gräva så det är bäst att jag smiter min väg. Jag läste både Monicas och Kickies inlägg igår och det var roligt att Monica hade funderat på samma skitsaker. Men det är som sagt var verkligheten och ibland överträffar verkligheten dikten. Jag for till Stalos och åkte på att göra 50kg tzatziki sedan blev det lammkotletter. Hos Dimitris får jag gå och välja mina kotletter själv. Sedan gick jag till Kristina och käkade glass. Då var klockan fem på eftermiddagen. Vilade till klockan åtta och gick sedan till Ozon för middag. När jag betalat pratar Giorgos(kocken) via tolk från Andreas att jag är inbjuden på fest i morgon klockan åtta. Det ska bli kul och intressant. Jag orkar inte skriva mer idag utan ska lägga mig och se en film.

Uffe