handdator

Visa fullständig version : Nya ämnen under Off Topic


Kalimera
2007-04-13, 12:18
Jag tänkte att det vore trevligt med några nya ämnen under Off Topic. Alltså ämnen som inte handlar om Grekland. Idag finns Andra länder, Hemelektronik, Mat & Dryck och Film, Musik & Litteratur. Plus Kafé Kalimera förstås där man kan diskutera allt mellan himmel och jord. Vilka ny ämnen tycker du ska finnas med under Off Topic? Lägg dina röster här ovan. Om det är något ämnen du tycker saknas röstar du på Annat och skriver det i ett inlägg.

OBS! Du kan rösta på flera alternativ.

Kikh
2007-04-13, 12:23
Köp&Sälj och Byt skulle vara bra. I allafall för mig som behöver bli av med kokböcker, CD-skivor och några språkkassetter, allt med grekisk anknytning förstås:D

Kickie

bon
2007-04-13, 12:46
Går det att särskilja Off Topics nya inlägg med övriga mer grekiska? Jag använder alltid nya inlägg och dessa off topic som kanske tillkommer genererar säker många inlägg. Jag gillar båda linjerna men att läsa dem vid olika tillfällen skulle vara bra. Är rädd för att de grekiska inläggen försvinner i köp/sälj/husdjursmängden.

birgitta

Eva L
2007-04-13, 13:01
När jag röstade kommer det upp ett meddelande du har redan röstat i den här omgången. Det har jag inte om det avses att jag röstat tidigare.

Skulle gärna se fler foton från annat än Grekland. Absolut inte köp och sälj. Då kanske många registrerar sig bara av den anledningen.

Eva

Lissi
2007-04-13, 13:29
ÅH nej! INTE köp och sälj!:mad: :mad:
( Bara billiga greklandsresor i så fall eller hus att köpa biligt i Grekland;) ;) ;)`)

Nej varför inte en tråd där man kan skriva prosa/dikter eller andra funderingar om livet ?? En slags "skrivarverkstad " helt enkelt..och då får man ju skriva om Grekland med fast i en annan form...

Lissi

bob-kåre
2007-04-13, 13:40
Bilder från andra ställen än grekland vore intressant, köp och sälj finns ju redan blocket!

Athanasia
2007-04-13, 14:23
Har inte röstat alls,tycker redan att Forumet innefattar allt det där:)

martinifk
2007-04-13, 16:43
Har inte röstat alls,tycker redan att Forumet innefattar allt det där:)

Håller nästan med dig :rolleyes:

Tycker dock att kategorin med bilder utanför Grekland verkar intressant och ger den min ända röst :)
Själv är jag väldigt sportintresserad men den tråden skulle nog inte bli så mycket skrivet i förmodar jag.

UlfWiman
2007-04-13, 16:53
Absolut inte köp o sälj. Det finns det så månda andra av. Bilder kan ju vara bra.

Uffe

UlfWiman
2007-04-13, 16:54
Jag glömde detta.. Jag skulle vilja se bilder från Cypern.

Uffe igen

Wardakis
2007-04-14, 07:30
Jag håller med Kickie! Köp o sälj med Greklandsanknytning förstås!
Gunilla

anoula
2007-04-14, 09:57
Jag tycker också att "köp och sälj" är bra. T.ex. om någon vill sälja outnyttjade flygbiljetter, böcker om Grekland eller byta CD-skivor och annat smått och gott.
Det kan dessutom kännas trevligt och säkrare att köpa av någon man "känner" lite. På Blocket och Tradera finns MASSOR av oseriösa säljare/köpare.

Eva L
2007-04-14, 10:06
Det kan man väl göra ändå utan en säljkategori.

Eva

Chras
2007-04-14, 13:58
Absolut inte köp o sälj. Det finns det så månda andra av. Bilder kan ju vara bra.

Uffe

Instämmer helt. Köp och Sälj finns det många forum för. är rädd att detta kommer att ta över.
Häls/Chras

Elisabet
2007-04-14, 14:02
Jag tycker köp/sälj/byt/uthyres/önskas hyra med inriktning på resande och Grekland är en bra idé. Men kanske skulle den hellre ligga utanför forumet.

Sedan tycker jag Lissis förslag om en funderations-tråd är jättebra! Tankar om livet och dess innehåll, mål och mening, skrivet i vilken form som helst! Det förslaget gillar jag! Fler röster på det tack flabb_flab

Zanét
2007-04-14, 20:11
Jag tycker också att "köp och sälj" är bra. T.ex. om någon vill sälja outnyttjade flygbiljetter, böcker om Grekland eller byta CD-skivor och annat smått och gott.
Kan bara hålla med. Dessutom är det säkert någon som ändrat sin resstil och har en bra rygga att sälja.

//Zanét bye_bye

Stina
2007-04-14, 23:13
Bilder är roligt tycker jag! Sedan jag införskaffade en digitalkamera så har jag nästan blivit beroende av att fotografera!

Köp och sälj vill jag inte ha här på Kalimera...trist.

//Stinabye_bye

Ivi
2007-04-15, 19:34
Har nu röstat på annat, vilket betyder att jag har ett eget förslag, nämligen "Smultronställen i Grekland". Med detta menar jag att vi tipsar om ställen lite bortom allvägarna, pärlor som inte nämns i varje guidebok. Visst tipsas det en hel del i reseberättelserna, men det vore enklare att hitta dessa under samma ämne. Här tror jag dessutom att våra bloggare i Grekland har en hel del att komma med...om de vill avslöja sina smultronställen vill säga ;)

Ivi
-som har ett par tips att komma med i alla fall :)

Janérik
2007-04-15, 22:51
Har nu röstat på annat, vilket betyder att jag har ett eget förslag, nämligen "Smultronställen i Grekland". Med detta menar jag att vi tipsar om ställen lite bortom allvägarna, pärlor som inte nämns i varje guidebok. Visst tipsas det en hel del i reseberättelserna, men det vore enklare att hitta dessa under samma ämne. Här tror jag dessutom att våra bloggare i Grekland har en hel del att komma med...om de vill avslöja sina smultronställen vill säga ;)

Ivi
-som har ett par tips att komma med i alla fall :)

Bra förslag Ivi, smultronställen är ju alltid trevliga att hitta och roliga att dela med sej av, förutom då de som är så bra så att man inte vill dela med sej.
Av någon anledning hade jag för mej att detta skulle vara ett forum för bilder, förstår inte riktigt varför nu sedan jag började skriva men visst vore det trevligt med även bilder från dessa smultronställen.

Mvh Janérik

Paulina
2007-04-15, 22:53
Jag hänger på Lissi och Elisabet ang. en liten "tanke- och skrivarhörna"!

Fast oj, nu kom jag på en sak till! "Antikhörnan". For nerds like me! ;) Fast förresten, den är ju inte "off topic"... jag tar tillbaka det!

Elisabet
2007-04-16, 07:35
"Smultronställen i Grekland". Med detta menar jag att vi tipsar om ställen lite bortom allvägarna, pärlor som inte nämns i varje guidebok. Bra förslag Ivi, smultronställen är ju alltid trevliga att hitta och roliga att dela med sej av.Jag håller med, det är ett jättebra förslag! Men det är ju inte precis off-topic, utan skulle passa till exempel som eget forum under 'Om Grekland'.

För övrigt har jag noll förståelse för inställningen att det finns ställen som är för fina för att dela med sig av. Ju finare ställe, ju hellre berättar jag om det! Så tänker jag.

Kalimera
2007-04-19, 14:57
Nu finns ett nytt forum under Off Topic: Bilder (ej från Grekland). Ta chansen och visa din hembyggd, din ombyggda Cadillac eller dina munruvande ciklider. :)

Siri A
2007-04-19, 15:18
Nu finns ett nytt forum under Off Topic Toppen kul!! Älskar alla typer av (seriösa) bilder....flabb_flab

Eva L
2007-04-19, 16:12
Otroligt vackra bilder Janne. Kan du inte lägga ut några fjällsjöar Elisabet?

Eva

Elisabet
2007-04-19, 16:16
Kan du inte lägga ut några fjällsjöar Elisabet?Med eller utan snö? :)
Jovisst, det kommer. Har redan tittat på flera bilder. Försöker stilla mig lite bara flabb_flab

Eva L
2007-04-20, 07:15
Med eller utan snö? :)
Jovisst, det kommer. Har redan tittat på flera bilder. Försöker stilla mig lite bara flabb_flab

Gärna både och. Jag har en liten akvarell som min morfars bror målat. En fjällsjö ett fjäll och underbara höstfärger. Min favorittavla som jag aldrig kan se mig mätt på. Ramades om för ett par år sedan av min favoritinramare och resultatet blev helt perfekt.

Eva