handdator

Visa fullständig version : Boende i Rafina/forts från annan tråd


Peter
2007-04-12, 21:01
Det som var konstigt tyckte vi att det inte fannas "Rooms to rent" lite billigare som man kan hitta på andra ställen...Vi letade runt länge utan resultat och de vi frågade hänvisade endast till hotellen...


Jag har också sökt vettiga alternativ men ej funnit. :mad: Men det är nog inte så konstigt egentligen. Majoriteten av alla som kommer in till Rafina ska in till Athen eller vidare. De blir hämtade av "kusinen" eller tar sig vidare själva. Det är inte naturligt för en Grek att övernatta i Rafina, det behövs inte. Det bara vi stackars djä.... som ska passa flyget hem nästa dag som behöver det! __D Därför finns det ju inget större behov av "rum för resande..."

Men sedan finns det ytterligare ett flott Hotell förutom Avra. Det ligger nästan mitt emot, tvärs över den stora gatan.

Någon som har andra tips på boende? Vi ska ju avsluta resan där i sommar också förmodligen...


Det skulle i så fall vara att åka ner, eller lite upp, utmed kusten och kolla. Nea Makri lär ju vara trevligt men då ska man ta sig dit och nästa dag är det lite längre till flyget.

Jag har själv funderat över den där orten precis vid havet man åker igenom med bussen från Raf till flygplatsen. Jag vet inte vad den heter (men vill gärna veta) eller om det finns hotell där. Den såg lagom ruffig ut genom bussfönstret. flabb_flab

Peter

Frappe
2007-04-12, 21:38
[QUOTE=Peter;84012]
Jag har själv funderat över den där orten precis vid havet man åker igenom med bussen från Raf till flygplatsen. Jag vet inte vad den heter (men vill gärna veta) eller om det finns hotell där. Den såg lagom ruffig ut genom bussfönstret. flabb_flab

Nu vet jag inte vilken väg bussen tar men det är nog orten LOUTSA! Lång strandremsa och där finns några hotel. Annars närliggande orter till Rafina är MATI, ZOUBERI och NEA MAKRI.

Camilla

Tom
2007-04-12, 22:41
Annars närliggande orter till Rafina är MATI, ZOUBERI och NEA MAKRI.

Camilla


Hej !

"Attica Beach Hotel" i Mati, ett par km norr Rafina, hade vi tänkt prova nu i slutet på April .

Max 30 min till flyget , ett ganska rimligt pris: 68 eoru/natt ; inkl frukost för två !

(Åker med hyrbil som skall lämnas på flygplatsen )

/ Tom

Lissi
2007-04-12, 23:04
Nu när vi åkte hem bodde vi sista natten i Varkiza, 30-40 min med bil från flygplatsen...50 euro för ett dubbelrum inkl frukost....Stefanakis hotel.Fast det fungerar ju inte om man kommer med båt till Rafina.:D Nä det får väl bli Corali igen...;)

Lissi