handdator

Visa fullständig version : Milos och en ö till kanske... hjälp någon?

Myslo
2007-04-10, 23:23
Så, efter lite funderande verkar det vara Milos som lockar allra mest. Förhoppningsvis lyckas vi dessutom komma iväg i slutet på juni innan högsäsongen drar igång. Antagligen blir det flyg tor stockholm-aten, eftersom båtresa mellan kreta och milos på öppet vatten känns rätt tradigt. Däremot velar jag mellan om det ska bli
flyg aten-milos i båda riktningarna
flyg aten-milos, åka till en ö närmre aten, för att sedan vara i aten en dag före hemresa. (alternativt i omvänd ordning)
Vi planerar att vara borta ca 10-14 dagar.

Någon som har restips och till vilken annan ö än Milos som vore trevligt att åka till? Vi är främst ute efter fin natur och härliga stränder, inte alls sugen på party... :o

osandland
2007-04-11, 01:54
Har du kollat priser på flyg athen-milos? Mitt inntrykk er at Olympic betyr €€€€€$$$$££££.
Kanskje ferje/highspeed fra Santorini via Paros kan være et alternativ til Athen?

Stina
2007-04-11, 16:07
Sifnos får ni inte missa!
Sifnos har vacker natur, fina stränder, mysiga byar, bra mat, lagom med turister och massor av lugn och ro;)
Ligger på samma rutt som Milos, och det går dagligen färjor mellan Milos-Sifnos-Athen.
Jag rekommenderar varmt ett besök på Sifnos.
Sifnos-The best island_B-anana

Mvh. Stinabye_bye

rolle
2007-04-11, 16:41
Om jag inte minns fel kan du åka med Lane Line till Milos ? Samma rederi åker hela vägen Pireus-Rhodos-Pireus, ett par ggr i veckan ? Stannar på flera öar bl annat Karpathos, Kassos, Ag Nikolaos, Sitia på Kreta, Milos, Santorini, Sifnos ???mmmm.

Abi
2007-04-11, 18:04
Där hann du före, StinaAng_elx. Jag hade också tänkt föreslå Sifnos, som vi började med på vår båtluff -05. Sedan fortsatte vi till Milos, och det blev två mycket trevliga, och ganska olika öar. Den kombinationen kan jag verkligen rekomendera:p.

bye_bye Abi

Myslo
2007-04-11, 19:57
Hjälp, går det att flyga direkt till Santorini också? Då får jag u ännu fler valmöjligheter!! :o
Hmm, man kan ju faktiskt flyga ner till Santorini och hem från Aten...

Det verkar som om Sifnos, Serifos och Folegandros är rätt trevliga öar i närheten av Milos. Tack för hjälpen!

Någon som vet vilka flygbolag som flyger direkt till Aten/Santorini från Stockholm? När jag har sökt flygresor har jag mest hittat flyg med långa väntetidesbyten eller som kommer fram till Aten runt midnatt... :confused:

Hellen
2007-04-11, 20:21
Någon som vet vilka flygbolag som flyger direkt till Aten/Santorini från Stockholm? .. :confused:

Till Santorini kan du köpa flygstol med Apollo.
Apollo har endast flyg till Aten också.
// Helén

sarah&filip
2007-04-30, 20:40
hej!

hos sterling hittar du de billigaste flyg-stolarna ner till athen. www.sterling.dk (http://www.sterling.dk)

kolla även lufthansa, de brukar inte ha långa vänte tider. vi ska flyga med dom & vi får vänta 1 tim. Du kan alltid köpa en stol hos alla charterbolag.

jag skulle rekomendera båt ut från athen till Milos. du får se sååååå mycket fint på vägen dit. Om du inte varit på Milos tidigare, så vill jag rekommendera att ni tar en dagstur på en båt som går runt hela ön!! det var helt otroligt vackert & man fick en historia om hela ön + att ni då får besöka grann-ön kimolos.
hoppas du hittar några bra biljetter. men snabba dig, de blir bara dyrare!

sarah

Myslo
2007-05-01, 16:42
Jag har redan köpt biljetter från Sterling. tyckte det var bra med direktflyg och att de kommer fram till Aten vid en vettig tid på dagen. Dessutom var de billigare än många av de flyg med byte som jag kollade på... :p

tack för alla tips! klapp_klap

/matilda