handdator

Visa fullständig version : boende i athen


zofiaa
2007-04-10, 22:41
hej
jag ska plugga på athens centger i höst som ligger i pagrati jag undrar om nån vet om det är nära centrala athen? nån som kan ge tips om områden i närheten?

xenos
2007-04-11, 06:25
zofiaa;83659]hej
jag ska plugga på athens centger i höst som ligger i pagrati jag undrar om nån vet om det är nära centrala athen? nån som kan ge tips om områden i närheten?

Detta är fullständigt irrelevant i sakfrågan, men språkligt är det däremot relevant: Varför använder du inte stor bokstav?

lefteris

Frappe
2007-04-11, 09:18
Pagrati ligger centralt, ligger ovanför gamla Olympia stadion, att gå till Syntagma tar ca 20 min. Byronas är en stadsdel som ligger vid Pagrati.

Camilla

Titti
2007-04-11, 10:58
Gissar att frånvaro av stora bokstäver beror på stor sms-vana. Fort ska det gå! Likaså brukar det åtföljas av kreativa förkortningar, typ "lr" i st.f. "eller".

Titti, gammal svensklärare.

Lissi
2007-04-11, 12:51
Jag tycker det är jättekul med olika "skrivstilar" på Kalimera! Känner, just som Titti säger, igen mycket av ungarnas sms:ande!

Pangrati verkar vara en jättemysig del av Aten att bo i men kan gissa att där är dyrt och kanske svårt att hitta boende. Vi gick där en del nu i februari och gillade det jättemycket!

Lissi - också sevnsklärare;)

inkfish
2007-04-11, 17:30
Den som vill fortsätta diskutera skriftspråk rekommenderas starkt att starta en särskild tråd om detta.

inkfish/moderator

rolle
2007-04-11, 17:34
Den som vill fortsätta diskutera skriftspråk rekommenderas starkt att starta en särskild tråd om detta.

inkfish/moderatorUnderstödes, ifall texten är svårbegriplig, var snäll fråga, så klarnar det upp sig ?

zofiaa
2007-04-11, 20:42
svar gärna på frågan ??