handdator

Visa fullständig version : Kalamaki Apollo


Kungen84
2007-04-10, 19:27
Hejsan alla resglada!

Jag å tjejen hade tänkt oss en vecka på Zante... Men är osäker på var vi ska bo. Vi är inte där för att röja å festa natten lång. Utan vill uppleva å se sagolika vyer å fina stränder! Och såklart Grönt!

Har kollat lite på Golden Sun med Apollo. Nån som varit där?

Vill ha ganska hög standard på min semester? Säg mig har ja valt fel ö? Är så osäker...

Vill att de ska va en perfekt ö för oss ny kära :D...

Tacksam för snabbt svar!klapp_klap

Kungen84
2007-04-11, 16:19
Inte nån som kan hjälpa? :(

Stina
2007-04-11, 17:47
Hej!
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med info om Zakinthos, då jag ej varit där.
Tror att du inte fått några svar på grund av att Zakinthos inte verkar vara så välbesökt av forumets medlemmar:confused:

Du skriver att ni vill ha vackra vyer, fina stränder och grönt.
Jag tänker Skopelos...fast där har jag inte heller varit, men många andra.

Andra vackra romantiska öar som jag har besökt är Amorgos och Sifnos, fast de är ju inte så gröna.

Mvh. Stinabye_bye

Kungen84
2007-04-11, 18:22
De sägs att de ska va en otroligt grön å vacker ö.. me fina stränder.. Afall va de sa på resia idag :)

Paulina
2007-04-11, 23:11
Jag har varit på Zakynthos och kan instämma i att det är en grön ö med både berg, mycket fina stränder, rikt fågelliv och havssköldpaddor. Däremot har jag inte varit i Kalamaki så jag kan inte svara på hur det är där. Men det lär vara bättre att bo där än i Laganas, som är värsta partystället och som dessutom börjar bli slitet och nergånget. Har jag hört, det vill säga... ;)

Jag höll mig undan turistställena genom att bo i en liten by som heter Vassilikos (vid Porto Roma) och där var det i alla fall härligt! :)

ford prefect
2007-04-12, 07:49
Hej Kungen84!

Du har kanske läst mitt svar i tråden http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=8253?

Som tillägg kan jag göra att vi hyrde bil en dag och gjorde några utflykter - utan problem hann vi besöka båda de två "spetsarna" längst ner på vardera sida av Kalamakikusten för badstop. Dessutom stannade vi på en Lidl-butik och försåg oss med lite grekiskt vin att ta med hem.

Zante är en väldigt grön ö, vi var där kring midsommar och fick även vara med om ett rejält åskväder en natt, morgonen därpå var det soligt igen.

Danne
2007-04-13, 15:02
Hej där

Zakynthos är en underbar ö ! Många i forumet klagar på denna ön utan att ha varit där ! Jag kan rekommeder Tsilivi, jag och min tjej bodde där förra året i juli. Kan rekommendera Razis lägenheter, vi hade utsikt över hela byn och havet. Stränderna på Vassilikos halvön är underbara.
Ska kanske ta en "restis" i början av juni dit igen.

mvh
Danne

Kungen84
2007-04-13, 21:26
Tack för svaren!

Hrm...Var ligger tsilivi jämnfört me kalamaki?

Kungen84
2007-04-13, 21:55
Tack!
Blir nog att man bokar Golden Sun Kalamaki imorrn ;P

laero
2007-04-13, 22:19
Jag å tjejen hade tänkt oss en vecka på Zante... Men är osäker på var vi ska bo. Vi är inte där för att röja å festa natten lång. Utan vill uppleva å se sagolika vyer å fina stränder!
Zakynthos är en jättevacker ö som dessutom har riktigt fina stränder runt hela ön, ni bör hyra moppe eller bil för att kunna nå dessa. Vattnet är klart och rent, har inte varit med om så häftig snorkling någon annanstans i Grekland.
Mina erfarenheter från ön är 10 år gamla och mycket kan ju ha förändrats men nu kommer jag till varför jag inte direkt har längtat tillbaks.
Zakynthos är ett stort charterresmål, framförallt för engelsmän. På den tiden när vi var där var turismen väldigt koncentrerad till två byar, Laganas och Argassi, dessa byar är helt och hållet uppbyggda kring turism och saknar i stort sett grekisk prägel. Precis som Paulina skriver var Laganas som värsta Ibiza, Argassi kanske något bättre, men om Apollo nu har andra byar på programmet så bo då där om det inte är party ni vill ha.

Kan ni lyckas hitta boende i en mer genuin by tror jag definitivt att ni kan få en kanonsemester.

Laero

Kungen84
2007-04-14, 09:12
Hoppas på att kalamaki kommer passa oss väldigt bra... ändå fin strand å nära till fest å folk om man vill de...men ändå lugnet, som man strävar efter..

tack för alla svarflabb_flab

Kungen84
2007-04-14, 21:16
Såjaaaaaa.... Bokat!klapp_klapbye_byeflabb_flab

vance
2007-04-14, 21:20
Gött!!! Det är en skön känsla! Vad blev det? Plats och hotell?

Kungen84
2007-04-15, 09:17
Det blev Kalamaki Golden sun med apollo!

Tips å råd? var hyr man bäst vespa osv?

westan
2007-04-27, 14:06
Om ni har en dag över och vill se hela ön från "utsidan" med båt, rekomenderar jag starkt att ni tar en guidadbåttur (turistbåt) runt ön...Otroligt vackert med många stopp för bad... Stannade bland annat till vid skeppsvraket (typiska bilden för zakynthos i kataloger) och badade, jättehärligt. När vi var där förra året under vår båtluff så åkte dem inte ut på dagen om det var dåligt väder, då fick man tillbaka pengarna eller åka en annan dag....men får en garanterad solbränna iaf!!!!!!!!!!!!! Jisses vad bruna vi blev på den turen.
Kanon att ni valde Kalamaki, ni blir nog nöjda. Finns en kanonfinn strand där nere...Killen och jag längtar tillbaka helt klart... Ska försöka komma på vad bästa restaurangen hette, helt suverän och bra priser!! Återkommer med den om jag kommer på, var rekomenderad av dem som ägde hotellet vi bodde på. Ha en bra resa!!

Kungen84
2007-04-29, 09:51
Åh... Låter ju helt underbart! Längtar ju bara ännu mera nu ju! flabb_flab

Nån som hyrt vespa på ön? runt i kalamaki....?
Om ni har en dag över och vill se hela ön från "utsidan" med båt, rekomenderar jag starkt att ni tar en guidadbåttur (turistbåt) runt ön...

moro mou
2007-05-01, 22:26
Då har ni valt rätt ställe!! Jag har varit på Zakynthos 7 ggr o åker dit igen 5 juni för en vecka tillsammans med mina barn o min mamma. Laganas är livligt med mycket fulla engelskmän! Fast bra restauranger!! superfin strand! Kalamaki är ju mysigare för er lovebirds. Har min ex eller vad jag ska kalla honom för där...han bor i kalamaki. så jag har inte turistat så mkt utan upplevt ön tillsammans med han o umgåtts mest med greker ( då jag också lärt mig språket hyfsat bra). Vill varmt rekommendera en restaurang i Zakynthos stad:Fortsätt förbi hela hamnen, mot tslivi hållet, på höger sida mot vattnet ligger en underbar fisk o skaldjurs taverna, underbar mat, romantiskt, o precis vid vattnet. hade sommarens mest romantiska kväll där!! ni kommer att älska det! hyr bil o åk runt ön, ni kommer hitta de mest fantastiska badvikar o utsiktsplatser!! Kales dhiakopes! trevlig semester/ Mia.

Kungen84
2007-05-10, 21:10
Ja, låter kanon underbart!

Längtar ju ännu mer nu!!! :)

Mer förslag kanske nån kan dela med sig av?

var hyr vi vespa bäst?

moro mou
2007-05-12, 19:59
hallå, hyr bil!! Runt hela vassilikos "udden" finns fina stränder. på andra sidan ön om man utgår från keri, finns hisnande utsikt o kringelkroks-vägar till små badställen, upp mot norr finns skeppsvraket, o det gör sig lika bra från ovan! Köp en karta, det e ganska lätt o hitta!! O jag rekommenderar att hyra båt o åka ut till "sköldpaddsön". det finns en bra båtuthyrare på stranden i Lagana, brevid Giannis taverna! Då kan ni luncha på tavernan o hälsa från Maria! Lovar ni får bästa service ;) Guidade turer med båt kostar onödigt, det e bättre att ta sig runt själv tycker jag! Ni kommer få en underbar semester! tre veckor innan jag åker dit, känner redan smaken av garidhes sakanaki o kallt vitt vin!! må gott // Mia.

Kungen84
2007-05-20, 13:47
Haha... Helt otroligt va man längtar!

Ska värma upp stränderna åt er alla...:)

tycker nästan det är mysigare med vespa? eller ?klapp_klap

moro mou
2007-05-20, 17:58
När ska ni åka då? Jag åker 5 juni o stannar bara en vecka...så det blir minst en vända dit till i sommar! jaaa, kör på vespa, men varning för bortdomnad rumpa..:) fast det blir ju "kramigare" o åka två på vespa så´klart ;) Det finns uthyrare på många ställen, ofta har apollo bra tips om bästa ställena att hyra på. det finns många fina ställen att se!!!!!!
må gott // Maria

Kungen84
2007-05-20, 19:08
Drar den 7/8 woohooo!_B-ananaklapp_klapflabb_flab

Ja vespa får de nog bli. lite smidigare å så.. kan åka på mindre lummigare vägar å smidigare å parkera, och blir inte lite varmt heller. tycker det är kanon!

Ojo joj va vi längtar nu!

moro mou
2007-05-20, 19:41
7/8 ? ja då blir det "poli zesti" mycket varmt!! när jag va där i augusti förra sommaren va det ca 42 i skuggan...men det va såååå skönt! råkade bara få halsfluss i värmen, inte att rekommendera;) kolla vidare på kalimera, jag kommer att skriva om min resa dit när jag kommer hem! he he jag hinner säkert dit en vända till innan ni åker :) eller en sen höstvecka, då e det underbart där!!
önskar er härlig semester! // Maria

Kungen84
2007-05-20, 20:47
OJ oj... 2 vändor på en sommar.. hur kommer det sig att du åker just dit så ofta?:D

moro mou
2007-05-20, 22:18
Jag har varit 8 ggr på Zakynthos, förra sommaren 3 ggr. Det e en riktig "lovestory" faktiskt! i september -05 va jag nyseparerad o åkte dit med mina barn o mina föräldrar, träffade då tasos, o det sa klick direkt, vi höll kontakten hela vintern o i juni förra året åkte vi dit igen, samma sak då!! Så bara blev det så att jag åkte dit själv i augusti, blev sjuk o fick en ny resa, så jag åkte igen i september! Meningen va att han skulle komma hit o bo i vinter...men men det blev inte så. Nu e vi bara vänner o det känns spänt att träffas igen om två veckor;) Så Zakynthos för mig är kärlek o romantik!!! Det e ganska lätt i den miljön....ni kommer att förstå. :) för mig o mina barn o mina föräldrar finns inga andra alternativ till en lyckad semester, vi älskar Zakynthos!!

Kungen84
2007-05-25, 08:23
De va som attan!

Kalamaki hoppas ja är för oss väldigt passande. Fina vyer å sagolika stränder å underbart vatten...
Många fina kort ska tas :) Ang_elx

moro mou
2007-05-26, 00:44
Många fina kort....;) ja ja...det brukar heta så! Hoppas det e mjuk madrass i hotellsängen;) Skoja bara... det blir säkert underbart för er.
det finns en bar på själva huvudgatan i Kalamaki dit ni ska gå om ni vill ha en kul kväll!! Fasiken, kommer inte på namnet nu..men iaf så jobbar min killes två kusiner där: Tasos och Tasos ( ja vet, greker e lite enformiga gällande namn) dom e helt crazy o det e riktigt bra röj där!
Om ni tröttnar på kram o gull nån kväll? Jag bitter o ensam..nej nej ;)

EvaBjorklund
2007-05-26, 22:27
Hej
Har precis varit på Zakynthos och Laganas 1 vecka. Laganas är i stort sätt enbart uppbyggt för turister så för att göra ön rättvis är det bra att hyra vespa, fyrhjuling eller bil och ta sig runt med. Det är då man upptäcker allt det som är fantastiskt med ön. Om man vill ha en semester med bad och fest så fungerar Laganas.

Kungen84
2007-05-27, 10:53
haha...

Ja jo.. De får vi väl nästan ta o hoppas :)

Vill se lite bilder från kalamaki... några måste du väl ha?:cool:

moro mou
2007-05-27, 14:27
Hej, återkommer med nya bilder när jag kommit hem från Zakynthos, åker ju om en vecka, ska knäppa lite i Kalamaki oxå då!! Vi brukar gå från Laganas till Kalamaki efter stranden, tar en stund men det e underbart! :) Och håller med Evas inlägg, ön måste upptäckas utanför turistorterna!!!! Fast jag ligger gärna från 9 till 5 i en solstol oxå ;) sippandes på en frappé. Fick väderleksrapport igår från min vän Tasos, det va varmt o soligt, o det blir varmare för varje dag! Kalokairi!!! Sommar!!!

Kungen84
2007-06-17, 21:49
Halllå ja....

NÅgra bilder än? ;P

Zante
2007-06-20, 19:24
Halloj!
Hotllet är säkert bra, men som överallt i Grekland är det ju ganska enkel standard på hotellen. Kalamaki är lugnt och mysigt, jag tycker även ni har öns bästa taverna där - Michaelos - jättebra bra. Hyr gärna vespa och åk runt lite och titta. Vassiikos är jättefint!!
Hälsningar:)

Vill ha ganska hög standard på min semester? Säg mig har ja valt fel ö? Är så osäker...

moro mou
2007-06-20, 23:22
Lugn lugn....det kommer bilder, har kommit hem precis från en liten trip till norge! Det va underbart som vanligt på Zakynthos!!! Fint väder, god mat, gott vin mm, mm. bläää, jag ville inte åka hem! Åker säkert dit igen i sommar. vi hörs nåt mer innan ni åker, o håll utkik efter bilder!!

Kungen84
2007-07-14, 21:55
Har du lyckas hitta några bilder än? :cool:

moro mou
2007-07-14, 23:36
dom jag har är mest på barnen.....jag hade ingen kamera med, så mamma tog dom mesta korten :) barn som badar, barn som äter glass, barn som.............osv..... Jag kanske ska ner igen runt den 20 augusti!!!! jag ska leta på nån bild, vet inte om jag kan lägga in nån här, kanske nån annanstans på forumet? ska leta lite..... resfeber än då?
// Mia

Kungen84
2007-07-15, 10:14
Jo är bara 23 dagar kvar nuuuuuuu...klapp_klap

Så nyfiken hur det är där nere....! Var hyr vi bäst / säkrast vespa?

moro mou
2007-07-15, 12:12
jag kan dra över bilder om du har msn! kolla inbox för privata meddelanden.
// Mia

lemoni
2007-07-31, 13:22
Jag älska Zakynthos!! Har varit där flera gånger. Bott både i Laganas och Kalamaki. Fast jag föredrar de lugnare delarna i Laganas mot Kalamaki. Men jag håller helt med om att det finaste att se på Zakynthos finns utanför turistorterna och kräver Vespa eller bil för att ta sig dit. Har rest runt ön både på Vespa, Krossmoppe, o bil. Vissa ställen är det slingrigt och brant på vägarna att ta sig fram och då känns det faktiskt tryggare i bil, även om det inte är samma känsla att sitta i en bil...
Jag är övertygad om att ni kommer att komma hem nöjda över Zaknthos, det är en ö att förälska sig i, och på...! ;)

Kungen84
2007-08-05, 23:20
Drar imorgon NATT.. :) hihi.. bara några timmar kvar.. :)klapp_klapflabb_flabbye_bye_B-ananasnyft_drop