handdator

Visa fullständig version : Dyrt på Milos, Serifos och Sifnos?


Magnorf
2005-06-01, 18:50
Hej!
Jag ska båtluffa i sommar och har denna gång tänkt besöka Milos, Serifos och Sifnos. Läste i en reseguide att dessa öar är dyrare än många andra öar i Kykladerna och nu undrar jag om någon vet om detta stämmer. Blev lite konfunderad över detta, då jag bara läst det i en reseguide. Har varit en del i Kykladerna och tycker att prisnivån är relativt jämn annars (om man inte räknar med Santorini). Är öarna lika dyra som Santorini? Tacksam för svar!
MVH // Jessica!

carl04
2005-06-01, 21:31
Hej!

Jag har varit på både Milos och Sifnos de två senaste åren och inte märkt av någon större skillnad jämfört med andra kykladiska öar, särskilt inte när det gäller Milos. Boendet var något dyrare (5 euro mer) på Sifnos än på andra öar, men restaurangpriserna etc. är ungefär detsamma tycker jag.

Detta är mina erfarenheter i frågan, men det kanske finns andra som upplevet det hela annorlunda?
/Carl

Lotti
2005-06-01, 23:10
Jag var på dessa öar förra året och märkte ingen skillnad på prisbilden här. Ha så skönt när du e där. Milos blev en favorit för mig. Om 8 timmar åker jag till Samos. Ska bli härligt solen ska ju komma på fredag. klapp_klap Hej på er bye_bye Lotti

Bea
2005-06-03, 13:29
Vi var på Milos och Sifnos i september 2004, och upplevde ingen direkt skillnad. Det var snäppet dyrare med boende på Sifnos, ingen direkt prutmån som på andra öar i Cykladerna. För en lägenhet med 4 sängar och kök betalade vi €25 i Kini på Syros, och för en nästan lika stor lägenhet på Sifnos (Faros) betalade vi €36. Billigast i hela ögruppen åt vi på Koufonissi, på restaurangen uppe vid väderkvarnen. Jättegoda pizzor och super-tsatsiki! En middag för hela familjen (2 vuxna, 2 barn), exkl. kött och fisk, men inkl. öl och läsk gick på ca €25!

Bea

Magnorf
2005-06-03, 15:21
Tack för alla svar - nu slipper jag fundera över detta! Måste säga att detta forum är väldigt bra! Det är både kul och givande att ta del av andras reseupplevelser! Får passa på att tillönska alla en trevlig (Greklands)semester i sommar :) !

// Jessica