handdator

Visa fullständig version : Mykonos


Whizzer
2007-04-10, 13:18
Hej hopp!
Alla experter, lite råd o hjälp behöver jag :o

Det är såhär, att jag o ett gäng bekanta, eventuellt ska låna ett hus på Mykonos av en arbetskollega.. Stort hus..
Hur som helst, vi har förstått det så att vi får ta flyget ner till Aten o sen därifrån med färja till Mykonos.. rätt?
O att det är 2 olika färjeorter?

Vi har inte bokat nånting än vad gäller flyg eller datum, men min förhoppning är väl att mer info ska dyka upp
Men lite råd om hur man går tillväga när man kommer ner skadar ju inte :rolleyes:

Går färjorna regelbundet? Tar de lång tid? Finns det nån bra sida som man kan kolla tidtabeller på (som inte är på grekiska)? Samt lite prisuppgifter..

Ja som ni kanske klurat ut så är vi typiska charterturister egentligen o brukar få allt serverat i ett paket, men nån gång ska man ju klara sej på egen hand :D

Tips o idéer tas tacksamt emot!

O såklart även tips om stränder o restauranger samt annat gott som man kan göra på Mykonos mottages tacksamt!

Mvh Nina

Kalimera
2007-04-10, 18:48
vi har förstått det så att vi får ta flyget ner till Aten o sen därifrån med färja till Mykonos.. rätt?O att det är 2 olika färjeorter?Ja. Båtar går från Pireus och Rafina. Det finns två hamnar, en i själva Mykonos stad, en som ligger 2.5 km utanför Mykonos stad. Ganska när varandra med andra ord.

Går färjorna regelbundet? Finns det nån bra sida som man kan kolla tidtabeller på. Båtarna går ganska ofta. Flera gånger dagligen under sommaren. En bra sida är GTP (http://www.gtp.gr/RoutesForm.asp). Skriv Pireus eller Rafína i avgångsrutan (Origin) och Mykonos i destinationsrutan. Tidtabellerna är inte uppdaterade riktigt ännu.