handdator

Visa fullständig version : Meteora


M&M
2007-04-09, 22:29
I maj ska vi till Korfu och därifrån till Meteora. Nu undrar vi var det är bäst att övernatta, i Kalambaka eller Karitsa, och har ni någon B&B att rekommendera? Eller ett billigt hotell? Det är inte lyx vi är ute efter, utan upplevelsen!:)

Har ni andra tips? Eller något som är bra att veta?
Tack!
M&M

Kalimera
2007-04-10, 10:00
När vi var där bodde vi i Kastraki några kilometer utanför Kalambaka. Utsikten upp mot bergen var gudomligt vacker. Minns tyvärr inte vad pensionatet hette. Om jag åker tillbaka blir det nog Kastraki igen, inte Kalambaka. Kastraki är litet och känns "mysigare" än Kalambaka.

eija
2007-04-10, 15:43
Hej!
Jag har också övernattat i Kastraki. Gick bara och frågade på ett litet pensionat (det finns nog många där). Det var i mitten av augusti och MYCKET hett! Och jag fick ett rum med fantastisk utsikt mot Meteora. Tyvärr minns jag inte heller vad pensionatet hette! Jag tror att de flesta mindre pensionaten inte hara några webb-sidor, bara telefonnummer. Googla t.ex. Doupiani Kastraki, det är ett hotel i lugn omgivning.
Jag vandrade från Karditsa till klostren, det går en genväg därifrån till huvudvägen.
Kalambaka är lite större med många hotel och tusentals turister!

mvh/Eija

M&M
2007-04-13, 12:11
:oSå bra att det finns de som vet vad orterna heter... Klart det var Kastraki vi funderade på... Det blir nog övernattning där!
Tack för tipsen!
M&M :)