handdator

Visa fullständig version : Måndag 9/4


UlfWiman
2007-04-09, 20:29
Måndag 9/4


Det blev ingen film förrän vid tolv tiden igår. Elverket tyckte att vi skulle spara ström och därmed for den. Jag saknar min fotogenlampa från Sverige vid sådana händelser. Men, men sånt är livet här nere. Jag har fått kredit hos Movie World, kom med en 50€ sedel och då sa hon åt mig att du får betala nästa gång. Det är samma sak när jag går förbi handlarn, ibland har jag inte börsen med mig men det är bara att plocka det jag behöver, sedan skriver han en lapp och lägger i kassan.
Dagen idag började med ett konstigt soldis och varmt. Luftfuktigheten är 78% så det kan kännas lite tungt att andas, speciellt när man är rökare som jag. Tvättade en maskin med byxorna jag sormade ner igår med glass plus lite småtvätt. Hängde tvätten 10.30 och hämtade in den 11.30 torr och fint solvarm. Jag har fått mail om att jag ska lägga ut mina bilder. Problemet är att jag inte har en aning om hur man gör. På tal om getingar igen. Tur man inte bor på franska rivieran. Där finns det en geting ca 4-5 cm stor och när den kommer till stranden så springer folk. Jag tog min badsko en gång och gjorde en kanonserve. Då kom det en karl till mig och sa att nu springer vi. Vet inte vad det är för sort men de är groteska i storleken. Kan jag få en getingfilé tack! Jag ska smita ut på promenad igen och smyga mig förbi trädet med teleobjektiv på kameran. Hoppas det lyckas utan några stick. Tur man inte är allergisk. Jag har blivit biten av det mesta inklusive huggorm. Grekerna jag känner här varnar för den giftiga ormen som finns på ön. Den finns tack och lov bara uppe i bergen.
Grisen från igår gjorde motstånd i magen, jag hade något som kan liknas vid magknip i morse när jag vaknade.
Nu har jag fixat bilder. Jag har en server i Luleå som har ca 1Gb ledigt från allt annat med program jag håller på med.
Adressen är http://www.ulfwiman.com/Promenader/ (http://www.ulfwiman.com/Promenader/) sedan är det bara att välja datum. Bilderna från igår dvs. april 8 är uppladdade.
Jag har hittat en mycket bra restaurang på nästa gata den heter Οζον(Ozon) mycket god mat och trevlig personal. Allting övervakas av Mama som sköter kassan och går runt till alla för att fråga hur de har det. På hemvägen i kväll var det lite läskigt då jag krockade med en fladdermus. Ingen trevlig varelse i mitt tycke. Nu blir det filmtajm.

Uffe

Lissi
2007-04-09, 20:43
Vackra bilder!!! Fast " hibiskus"ser nog ut som pelargoner i mina ögon...;)
Åh vad man längtar IGEN!!

Riitta
2007-04-09, 21:10
Jag tycker också att det var jättefina bilder:)
Riittabye_bye

JohnS
2007-04-09, 22:28
Gode minner ble vekket da restauranten Ozon ble nevnt. Det ble en av våre to faste restauranter da vi var på Kreta for aller første gang..... hvis det er den samme som den gang da...

Takker for øvrig for interessante beretninger og refleksjoner......

mvh JohnS

Mikkel
2007-04-10, 07:04
For noen nyydelige bilder Uffeflabb_flab , er det ditt hus_B-anana .Da vil jeg komme og besøke deg:)

UlfWiman
2007-04-10, 08:39
Sorry, det är pelargon och inte Hibiskus. Jag gick och frågade grannen. Där ser ni vad jag kan om blommor. Men jag tycker det mesta är så vackert.

Uffe