handdator

Visa fullständig version : Studio på Lesvos eller Limnos


Maths
2007-04-09, 01:12
Vi är en familj med två barn (9 och 16 år) som har rest mycket i Grekland men aldrig varit i norra Egeiska havet. Vi söker lugnt boende i ett par veckor med två rum och möjlighet att laga enkla måltider. Helst inte i stora komplex, utan gärna mer avskilt boende. Är det någon som har några tips eller erfarenheter att dela med sig?! /Maths

Charleston
2007-04-23, 15:27
Hej,

Nu vet jag ju inte NÄR ni hade tänkt åka, men om ni vill ha ett tips på lugnt boende, både vad gäller plats och studio, så kan jag verkligen rekommendera Vatera på Lesbos södra kuststräcka. Jag var där senast i september förra året och bodde då på Vrisies Studios. Betalade då (i september, alltså) 150 euro för en vecka, förbokat. Vi var två personer som bokade en enrumslägenhet, men eftersom vi var själva där (förutom Stavros själv) så fick vi en tvårummare för samma pris. Klart prisvärt hade det varit även om vi bara fått en enrummare. Nybyggda studior.

Enda nackdelen med Vatera är väl att det ligger lite avsides (vi tog taxi från flygplatsen, 45 euro), men om man tänker hyra bil kan man ju se till att få den levererad direkt till flygplatsen och köra själv. Inte speciellt svårt att hitta dit och bra vägar. Och eftersom Lesbos är en så pass stor ö behöver man ändå nåt slags fortskaffningsmedel om man vill se sej omkring lite.

/Thomas