handdator

Visa fullständig version : Turkiet


Heimer
2005-06-01, 10:18
Hej!
Jag och min hustru ska åka till Samos nu i juni, det blir första besöket för mig. :)
Vi ska vara där i två veckor, så vi tänkte ta en dag i Turkiet också. Måste ju passa på att besöka Efesos. Är det någon som vet vad det kostar att åka över? Jag har hört att det ska vara ganska dyrt.

Mvh
Heimer

samosun
2005-06-01, 18:08
jag har själv inte varit där, men läst att det kostar runt 1000-lappen.. !

kassiopeja
2005-06-01, 19:24
Hej,

var nyss på just Samos och har kvar utflyktspresentationen från Airtours som vi reste med. Dagstur till Turkiet, från Samos Stad till Kusadasi inklusive Efesos (med guide), kostade med charterbolaget 72 euro per person plus tillägg på 10 euro per person i turkisk inreseskatt. Dessutom kunde man välja att "bara" åka med till Kusadasi tur och retur för 47 + 10 euro per person.

Det fanns ett lokalt bolag man kunde göra utflykter med också, bland annat över till Turkiet, men jag kan inte för mitt liv minnas vad det hette och har heller inga prisuppgifter. Men det brukar ju finnas billigare alternativ än det som charterbolagen erbjuder!

Hoppas ovanstående kan ge ett visst hum om kostnadsläget i alla fall. Trevlig resa!