handdator

Visa fullständig version : Båt mellan Sifnos och Santorini


Edde
2007-04-01, 23:03
Hej,

Är det någon som vet om det går någon båt mellan Sifnos och Santorini runt 20 maj?:confused:

Det verkar som det går bra att ta sig "till" Sifnos men svårare att ta sig därifrån om man inte vill åka den långa vägen om Pireus igen.
Skulle vara tacksam om någon vet om man kan ta någon mindre båt till exp. Paros om det nu inte går någon till Santorini förstås.

Mycket tacksam för alla förslag jag kan få. Jag och min sambo tänkte försöka att resa till Sifnos, Santorini och ev. Paros under vår vistelse 16 - 30 maj.

Varma hälsningar Eddebye_bye

Kalimera
2007-04-02, 10:41
Är det någon som vet om det går någon båt mellan Sifnos och Santorini runt 20 maj? Kollade tidtabellerna och det verkar inte gå några båtar till vare sig Santorini eller Paros från Sifnos. Det gick båtar till Serifos, Milos och Folegandros, men inte heller därifrån gick det båtar till Paros eller Santorini. Jag tror att det för tidigt, senare kommer båtar som trafikerar den rutten.

Någon liten båt går inte, den drogs in för några år sedan.

ramses
2007-04-02, 18:13
Då vi ska åka Milos -Kreta har vi kollat den rutten. Det går, än så länge en nattbåt. Mellan Milos och Sifnos är det inte långt och går många båtar. Den rutten man än så länge kan se (nattbåten Milos-Kreta) går via Santorini.

Nurses
2007-04-02, 19:51
Då vi ska åka Milos -Kreta har vi kollat den rutten. Det går, än så länge en nattbåt. Mellan Milos och Sifnos är det inte långt och går många båtar. Den rutten man än så länge kan se (nattbåten Milos-Kreta) går via Santorini.

Var har ni hittat den båten? Jag hittar typ noll och intet mellan Milos och Santorini alt Kreta. Har så smått börjat tänka bort Milos ur planeringen... :(

Dessutom hittar jag bara snabbåtar när jag söker båtturer och tar gärna någon "slöbåt" ibland med tanke på kassan...

ramses
2007-04-02, 22:17
Om du går in på "öarna" i tablån till vänster. Klicka på Milos gå längst ner på sidan och klicka på båttidtabell. Då kommer Milos upp som avresehamn. Skriv sedan Santorini (ATI) Då ska du få upp tidtabellen. Den turen som än syns går 00.20. anländer Santorini 04.10.På den rörliga resruttbilden går båten in till Santorini. Slutmål är Rhodos.