handdator

Visa fullständig version : Thassos september -07 ...


sannah
2007-04-01, 21:40
Hej alla Thassos älskare!:)

Jag och min familj ska åka till Thassos i mitten på september (Aegean Sun)
någon som vet hur vädret brukar vara där då, lagom varmt eller ...?:confused:
... vilken klass håller resturangerna vid den tiden?
är en stor Single Malt älskare (blended duger ochså), hur är utbudet på Skotsk whiskey på Thassos ?
Har du några trevliga bilder från "Aegean Sun", så skicka dom gärna till migflabb_flab

MVH /// Sanna m fam_B-anana

eija
2007-04-02, 10:59
Hej Sanna!
Ni ska fara säkert till Skala Rachoni, inte sant?
Jag känner inte Aegean Sun, men när jag tittade lite på de tyska Thassos-sidorna, var alla inlägg där beträffande A S mycket positiva och berömmande. Ett fint, erstklassigt ställe. Ni har alltså gjort ett gott beslut, tror jag. Byn är säkert mycket lugn på den tiden, men det är ju bara 16 km till Limenas, "huvudstan". Det är klokast att hyra en bil, men bussarna går också många gånger om dagen dit. September är ju ännu turisttid, så tror jag att de flesta restaurangerna är öppna som vanligt.
Genom Google kan ni säkert hitta bilder också.

Om vädret: Jag tänker nog, att vädret är ännu varmt och också vattnet i havet, vilket är bäst i september! Visst kan det regna någon gång, det kan man ju inte veta i förväg. När jag var i slutet av maj senaste sommar där, regnade det hemskt mycket på min sista dagen!
Om whisky vet jag ingenting, jag gillar mera ouzo, of couse!

mvh/Eija

Lovisan
2007-04-10, 13:34
Åh, jag var på Aegan sun i fjol! Som ligger i Skala rachoni ja! Ett riktigt toppen ställe, jag må säga att jag blir riktigt avundsjuk! Dock finns det inte så många tavernor men de få som finns är toppen! Jag rekomenderar tavernan Gekas väldigt mycket!! God mat, jätte trevlig personal och i mitten av byn! :) Skala rachoni ligger nära många byar och man kan därför snabbt och enkelt ta sig till de närliggande städerna och äta. Somsagt, en mycket rekomenderande by. Faktiskt var Thassos i fjol den bästa resan någonsin för mig och jag längtar starkt tillbaka och hoppas på ett återbesök. Hoppas ni får en härligresa!!