handdator

Visa fullständig version : Var ska man bo sista natten om man inte vill bo i Aten?


mkh
2007-04-01, 00:11
Vi är 5 personer, varav 3 vuxna, och ska åka hem från Atens fygplats 21:15 onsdagen den 11 juli. Vi kommer (nog;) ) att komma in till Pireus eller Rafina dagen före.

Vi vill inte bo i Aten, utan någonstans där lite av "ö-känslan" kan finnas kvar. Gärna hyfsat enkelt att ta sig till flygplatsen, så att vi kan njuta in i det sista... Och bada i havet vill vi!

Är det Rafina som är bästa valet eller finns det något annat?

Har någon tips på boenden, gärna där vi får plats alla 5 i samma rum/studio(det brukar bli billigare så)?

Måste man boka i förväg den här tiden på året?

/Marianne

inkfish
2007-04-01, 16:16
Så vad tror ni om Rafina, var ska man bo?

I Rafina har jag bott på hotell Koralli precis vid torget. Litet, jättefint. Om där finns platser mitt i juli vågar jag däremot inte gå i god för.

Rafina är mysigt, man går ut och käkar middag och dan därpå åker man till flyget. En helt annan upplevelse än Pireus/Aten.

Men. Precis som du var jag halvt chockad över allt stök första gången i Aten. Andra gången jag kom dit kunde jag däremot uppskatta stan. Det kanske kan gå samma väg för dig?:)

kari
2007-04-01, 20:15
Jeg vil også anbefale Rafina, siden dere har to barn med og det er midt på sommeren :)
Selv er jeg virkelig glad i Athen, men i august i fjor var tre barn med på turen, da valgte vi siste natt i Rafina.
Vi bodde også på Koralli og syntes det var bra. Hyggelige service (far/datter), sentral beliggenhet, men likevel rolig (dvs stille). Et rom for 2 voksne og 3 barn kostet 110€ u/frokost(10 -11aug) om det er billigere i juli vet jeg ikke. Rommet var ikke så stort, om det finnes større vet jeg ikke.
Taxi til flyplassen koster ca 35€, det går busser og, billigere selv om dere er fem i taxien:)
Vi hadde forhåndsbooket, tlf +30 229 40 22477/ 28900
fax+30 210 6984433 / 34.

bye_bye Kari