handdator

Visa fullständig version : Sevärdheter på Samos/delad tråd


xenos
2007-03-31, 06:50
Eftersom flera av er varit i Pythagorion efter mig så kan kanske någon av er svara på om nya arkeologiska museet har öppnat.
Ett sånt svar vore en välgärning!
Ungdomarna kanske är intresserade av arkeologi?

Lefteris

Eva L
2007-03-31, 08:03
Tror att det öppnar först i år. Var inte öppet i juni 2006.

Eva

Smultron
2007-03-31, 08:48
Apropå historiska sevärdheter på Samos, är det någon som vet hur det är med Eupalinostunneln? När vi skulle besöka den i juni 2006 var den stängd och vad jag förstod var det myndigheterna som stängt den av säkerhetsskäl.

Vad gäller ungdomar och Pythagorion så säger jag som Eva att det beror nog på ungdomarna och även tiden då man åker dit. Fick dock inte uppfattningen att det var något typiskt ungdomsställe, i allafall inte i juni. Min 18-åring trivdes bra där, men å andra sidan är han inte så mycket för nattliv och hålligång.

Smultron

KristinaE
2007-04-12, 07:59
Vi har följt bygget av detta museeum. Trodde förra året att det var klart. Vi gick in och såg hur personal höll på och placerade ut utställningsföremål. Enligt den person som vi då pratade med,(vi blev "utkörda") så skull det ta flera år innan det var öppet för allmännheten. Men vi hoppas verkligen att det är klart i år när vi återkommer till Samos. Ang_elx

lenapg
2007-04-12, 09:48
Apropå historiska sevärdheter på Samos, är det någon som vet hur det är med Eupalinostunneln?
Smultron

Hej! Vi var där i augusti 2006 och då var tunneln öppen. Vi gick från Pythagoria, en lagom promenad på morgonen. Tyckte det var lite läskigt att gå ner, men tunneln breddar sig efter ca 10 meter. Här är en bild när mannen tar sig ner.

mvh
LenaPG

http://i170.photobucket.com/albums/u249/nissegf/samos085.jpg