handdator

Visa fullständig version : Tidtabell Express Skopelitis


Draken
2007-03-30, 22:03
Tidtabell Express Skopelitis
Har för avsikt att åka från naxos till Amorgos lördagen den 21 juli. Har dock inte lyckats finna någon tidtabell, och undrar om någon vet när avgångstiden är från Naxos.
Draken

ENIAC
2007-03-30, 22:20
Har inte lyckats hitta någon avgång med "Skopan", men däremot detta:

08:25 går en katamaran Hellenic Seaways, framme 09:25 i Katapola.

11:30 går en katamaran Panagia Thalassini, framme 12:45 i Katapola(obs att denna avgång ännu inte är spikad!)

23:05 går en Blue Star Ferry, framme 01:10 i Egiali.

Jag kan tänka mig att det kommer läggas till fler avgångar längre fram. Det är ju väldigt tidigt på säsongen så tidtabellen brukar inte vara riktigt uppdaterad. Kika om någon vecka igen! "Skopan" kommer med all säkerhet också finnas med då! Jag hade dock hellre valt en större båt, då denna gungar något fruktansvärt när det blåser. Åk istället med exempelvis Blue Star om du har lätt för sjösjuka, där sitter du tryggt inomhus och båten går betydligt bättre än "Skopan" när det är vågor!

Hellen
2007-03-30, 22:56
...Har för avsikt att åka från naxos till Amorgos lördagen den 21 juli... Draken


Kika om någon vecka igen! "Skopan" kommer med all säkerhet också finnas med då! Jag hade dock hellre valt en större båt....

Avvakta och bestäm dig på plats Skopan går på eftermiddagen, halv två- tre tiden.
En tur med Skopan i vackert väder är lika underbar som den är hemsk vid blåst:D

// Helén- som också kommer till Amorgos den 21 juli!!

Janérik
2007-03-30, 23:31
En tur med Skopan i vackert väder är lika underbar som den är hemsk vid blåst:D

// Helén
Och en tur med Blue Star är alltid tråkig, oberoende av väder då man knappt känner havsluften på de båtarna.
Rekommenderas alltså fint väder och Skopan, även om det gungar lite så går det nog bra ändå, det är bara sträckan mellan Koufonssi och Donoussa som ibland kan bli lite besvärande gropig.

Mvh Janérik

Yak
2007-03-31, 11:23
Avgångstiderna från Naxos brukar vara på eftermiddagen (15-tiden) eftersom den ofta utgår från Katapola och gör en "dagsrundtur". Så har det varit de senaste åren iallafall. Den brukar väl vara med på GTP har jag för mig så årets tidtabell kommer nog där också.

inkfish
2007-03-31, 12:51
Och en tur med Blue Star är alltid tråkig, oberoende av väder då man knappt känner havsluften på de båtarna.


Tråkig? Safety first. Aldrig att jag skulle välja nåt annat om Blue Star fanns att tillgå. Säkert, rent, bekvämt, fungerar.

Matte
2007-03-31, 17:01
Skopan brukar i princip ha samma tidtabell året runt, så kolla en tidigare månad. 5-6 timmar på Skopan.... bättre nöje finns!

//Matte

Bossew
2007-03-31, 20:09
Tråkig? Safety first. Aldrig att jag skulle välja nåt annat om Blue Star fanns att tillgå. Säkert, rent, bekvämt, fungerar.

Säger detsamma. Men är det fint väder så kan en tur med Skopan vara rätt så trevlig :) .

Vet inte hur det är i högsäsong men de perioder jag varit nere har Skopan avgått från Naxos 13 måndag och onsdag. 15 övriga dagar utom söndag.

bosse