handdator

Visa fullständig version : Remezzo Pythagorion


Inger
2007-03-29, 10:48
Hej, finns det nån som har bott där o kan berätta hur det kan vara med ljudnivån ifrån hamnpromenaden o uteställena. Har tänkt förboka för vi (6 pers) ska vara där i början av juli och det kan väl vara riskabelt att inte boka i förväg. Ska fira min 50:års dag där, har nån tips på toppentaverna för middan är jag tacksam, brukar tycka bäst om dom där grekerna själva äter sin sena midda.bye_bye

Inger som längtar, o gärna tar emot tipps.

Smultron
2007-03-29, 18:09
Hej Inger

Har inte bott på Remezzo men gick ofta förbi förra sommaren då vi bodde på ett hotell i närheten. Remezzo ligger ju en bit ovanför hamnpromenaden och jag tror knappast att nattlivet är störande där.

Vår favoritrestaurang i Pythagorion är Esperides, mycket god mat, mysigt, trevlig service och bra prisnivå.

Smultron

Inger
2007-03-29, 18:41
Tack smultron för tippset på rest, ligger den efter hamnpromenaden eller? Men Remezzo ligger ju på hamnpromenaden står det i info till hotellet och det ser så ut på bilden oxå.

Smultron
2007-03-29, 18:58
Esperides ligger inte vid hamnpromenaden, utan ett par kvarter upp från hamnpromenaden, på höger sida om huvudgatan (om du står med näsan mot hamnen).

Vet inte om det finns fler Remezzo i Pythagorion, men det jag menar finns med i Fritidsresors utbud och ligger i ett lugnt område en liten bit ovanför hamnpromenaden.

Smultron

Inger
2007-03-29, 19:59
Nu har jag kollat Fritidsresors hotell och det är ett annat. Det som jag tittat på ligger på hamnpromenaden.

Lopez
2007-03-29, 20:20
Om jag minns rätt stämmer det . Finns två hotel i Pythgorion som heter Remezzo. Ett som Fritidsresor har och ligger en bit upp i byn, och ett annat på hamnpromenade, rätt långt österut.

Smultron
2007-03-30, 08:10
Hej
Nu har jag också hittat det andra Remezzo som ligger på hamnpromenaden.
Har som sagt inte bott där så jag vet inte hur störande nattlivet är. Men då det ligger direkt på hamnpromenaden så skulle jag nog också vara lite tveksam. Varför inte välja ett boende som ligger lite ovanför hamnen?Pythagorion är ju ganska litet så var du än hamnar i stan så har du nära till hamnpromenaden ändå.


Smultron

Inger
2007-03-30, 10:15
Bra pris, 38 Euro, och AC är ett krav. Finns det tipps på andra ställen o bo så är jag glad.flabb_flab

Kalimera
2007-03-30, 10:33
Ska fira min 50:års dag där, har nån tips på toppentaverna för middan är jag tacksamRestaurang Elia på hamnpromenaden i Pythagorion. Dit skulle jag gå om jag firade min 50-årsdag på Samos.

lenapg
2007-03-30, 10:45
Restaurang Elia på hamnpromenaden i Pythagorion. Dit skulle jag gå om jag firade min 50-årsdag på Samos.

Håller med. Elia har mycket god mat och så är de trevliga. Vi hamnade där av en slump och efter det blev det många besök där. :)
LenaPG

Lopez
2007-03-30, 11:59
Ett annat trevligt hotellalternativ är Polyxeni. Ligger direkt på hamnpromenaden med en bedårande utsikt över Pythagorions charmiga hamn.
Om sedan nattlivet stör beror nog mest på om man deltar i det eller inte:rolleyes:
Är ju dock av det stillsamma slaget så det borde inte vara någon fara.

Bor man "mitt i smeten" blir det ju alltid ett visst sorl, men mig har det aldrig stört. Värre då på mornarna när moppar, bilar och lastbilar skall försöka slingra sig fram med leveranser till alla cafeer och restauranger:mad: ,
och greker är ju inte direkt något tystlåtet folk (man sover inte bort så mycket tid, om man säger så.........).

Tips: välj hellre ett hotell i västra delen av hamnen än i östra. Själv älskar jag att tillbringa ett par sena eftermiddagstimmar på balkongen med en god bok, ett par kalla Mythos och den förtjusande utsikten över hamnen.
I den östra delen ligger då solen direkt på och bränner obarmhärtigt. Näst
intill omöjligt att sitta på balkongen (särskilt om man redan tillbringat en dag på stranden) när det inte finns någon skugga. Kan bli fruktansvärt varm även inne på rummen när solen ligger på hela dagen, och om man som jag avskyr A/C är det garanterat "bastuvarning".

Smultron
2007-03-30, 16:30
Kanske hade vi otur, men vår erfarenhet av Elias är inget vidare. Tyckte inte alls att personalen var speciellt bra, faktiskt ganska dålig service. Det tog jättelång tid för varje liten sak de skulle fixa.

Fick fel mat och dessutom felaktig information om maten. Blev lovade att det absolut inte var ägg i såsen, vilket inte stämde och det resulterade i en sjuk son.

Smultron

Inger
2007-03-30, 17:24
Tack för tippset om västra hamnen, för jag har exakt samma behov som dej vad gäller eftermiddas öl o bok på balkongen, dock ej i gassande sol. Gäller bara att hitta ett hotell med det läget

Inger
2007-04-10, 10:26
Nu har vi bokat studios på Remezzo_B-anana trots varning om gassande eftermiddagssol. Det finns markiser och en studios ligger på "baksidan" så vi får väl trängas där om behovet finns. Tänkte även att vid frukosttid borde det vara lite skugga där och jag har lika stort behov av att kunna sitta på balkongen då. Känns jätte härligt att se fram emot bye_bye