handdator

Visa fullständig version : Båt från Santorini

Magnus
2005-05-31, 12:55
Tänkte boka färjebiljetter från Santorini till Paros med Blue Star Ferries. När jag skulle välja var jag ville hämta ut biljetterna fanns endast ett alternativ på Santorini – en resebyrå som jag inte har en aning om var den ligger. Någon som vet om man kan hämta ut färjebiljetter i hamnen på Santorini? Behöver man överhuvudtaget boka i förväg? Vi kommer dit den 9 juli.

Magnus
2005-05-31, 13:23
Upptäckte att den aktuella resebyrån ligger i Fira, vilket ju inte direkt ligger på vägen från flygplatsen till hamnen, eller...?

Kalimera
2005-05-31, 14:05
Upptäckte att den aktuella resebyrån ligger i Fira, vilket ju inte direkt ligger på vägen från flygplatsen till hamnen, eller...?Nej, det är inte ens i närheten. Ni behöver knappast boka biljett, jag vet att Blue Star ferries båtar mot Pireus kan bli fulla under augusti, men knappast i juli när ni åker.

Magnus
2005-05-31, 15:50
Tack för tipset! Köper man biljetter direkt i hamnen?

babsan
2005-05-31, 17:49
Det går bra att köpa biljetter i hamnen.

Barbro

Susanna
2005-06-10, 17:29
Tänkte boka färjebiljetter från Santorini till Paros med Blue Star Ferries. När jag skulle välja var jag ville hämta ut biljetterna fanns endast ett alternativ på Santorini – en resebyrå som jag inte har en aning om var den ligger. Någon som vet om man kan hämta ut färjebiljetter i hamnen på Santorini? Behöver man överhuvudtaget boka i förväg? Vi kommer dit den 9 juli.

Hej magnus!
Vi har åkt färjor från Santorini många gånger och har aldrig bokat i förväg. Det är aldrig några problem eftersom färjorna går ofta till närliggande öar. Hamnen Athinios består bara av restauranger och biljettkontor så det är inte heller några problem, det är ganska tråkigt att sitta och vänta på sin färja,fast ett skådespel och se alla turister. Vi har även åkt i högsäsong och aldrig blivit stransatta.
Lycka Till!
Susanna

Magnus
2005-06-14, 10:21
Tack för lugnande besked, Susanna. Vi tillbringade några timmar i hamnen för tre år sedan i väntan på att katamaranen "Alexander" skulle ta oss vidare till Naxos. Men då var det charter och bara att "följa strömmen". I år kör vi på egen hand. Antiparos-Naxos-Santorini.
Spännande tur på serpentinvägen till/från hamnen, eller hur!
Ser fram emot sol och värme!
:) Magnus