handdator

Visa fullständig version : Lillehammer/Gjøvik-bor!


Elisabet
2007-03-27, 11:34
Jag har en fråga till er som bor en bit norr om Oslo:

Vilken väg är bäst om man ska köra från Mora till Geilo?
Över Transtrandsfjällen och komma in i Norge vid Nybergsund-Elverum eller söderut över Torsby och komma in i Norge vid Kongsvinger?

kari
2007-03-27, 23:27
Jag har en fråga till er som bor en bit norr om Oslo:
Vilken väg är bäst om man ska köra från Mora till Geilo?
Över Transtrandsfjällen och komma in i Norge vid Nybergsund-Elverum eller söderut över Torsby och komma in i Norge vid Kongsvinger?

Vil jo gjerne svare siden jeg bor i dette området :)
- men siden jeg ikke har vært hverken i Mora eller på Geilo, og heller ikke har krysset svenskegrensen på disse stedene de siste 20 årene, kan jeg dessverre ikke si noe om hvilken vei som er best å kjøre.
Når jeg søker på http://www.gulesider.no finner jeg at det er ca 8 mil lenger fra Kongvinger til Geilo, ca 33 mil, enn fra Elverum til Geilo, ca 25 mil, men kvaliteten på veiene..... :confused:
bye_bye Kari

Elisabet
2007-03-28, 08:41
Når jeg søker på http://www.gulesider.no finner jeg at det er ca 8 mil lenger fra Kongvinger til Geilo, ca 33 mil, enn fra Elverum til Geilo, ca 25 mil, men kvaliteten på veiene..... :confused:
bye_bye KariTack Kari, även om jag inte riktigt fick svar på frågan :) Vägen över Elverum är närmare även på svenska sidan, men det är förståss vägens skick över fjället jag undrar över.

Jag får forska vidare :)

kari
2007-03-28, 22:00
Tack Kari, även om jag inte riktigt fick svar på frågan :) Vägen över Elverum är närmare även på svenska sidan, men det är förståss vägens skick över fjället jag undrar över.
Jag får forska vidare :)
Håper du får svaret du trenger :) - er det du som skal til Geilo forresten? bye_bye Kari

Elisabet
2007-03-28, 22:03
er det du som skal til Geilo forresten? Nej, det är äldste sonen som febrilt letar snö så länge som möjligt.

kari
2007-03-28, 22:15
Nej, det är äldste sonen som febrilt letar snö så länge som möjligt.
:D - ja, vi har alle vårt og stri med ;)