handdator

Visa fullständig version : Hotell Makryammnos+Tips/sammanslagen tråd


Daniel T
2007-03-26, 12:49
Hej
Jag o min fru skall åka på en efterlängtad semester till Thassos 2 sep 2007.
Vi har bokat in oss på hotell Makryammnos där vi skall ha en Bungalow Superior.
Vi undrar om ngn har bott där tidigare och kan berätta lite om hotellet och omgivningen.

Vet att det finns en strand i anslutning till hotellet men är denna ngt att ha???
Har ni andra bra tipps att komma med så tas detta tacksamt emot. Kan vara precis vad som helst. Allt från sevärdigheter till shopping och barer.

Tack på förhand

MVH
Daniel o Sissibye_bye _B-anana

eija
2007-03-26, 16:56
Hej Daniel och Sissi!
Har ni läst genom alla gamla inlägg beträffande Thassos?
Där finns det säkert något om Makriammos också.

Jag har varit på stranden, inte bott där och något kan jag berätta men lite senare! Vad är ni intresserade av? Ganska exakt, var vänliga! Jag har varit tjugotals gånger på ön, men ännu i dag har jag mycket nytt att hittas!
Thassos är en skön ö med många fina sandstränder och små bergbyar, frodig natur ganska olik som t.ex. Kykladiska öarna.

Hälsningar från Finland!
Eija

lovisa
2007-04-23, 14:12
Hej,
Ja, Thassos är en härlig,:) frodig, generös ö och den rekommenderas å varmaste. Jag och min sambo var där förra året och vi hade det dömysigt. Det finns dock ett aber och det är bin och getingar och på Makryamos beach var det oerhört mycket av den varan. Jag som är getingrädd fick problem att bada (de låg och flöt på vattnet i drivor)... Själva beachen är underbart fina annars, men rekommenderar er att röra er runt på ön. Vill ni bara ha det soft och lugn - då är det bara för er att luta er tillbaka så att säga.
Vi vill återvända för vi hann inte se och göra allt spännande vi önskade.

Lyckost er!
Lovisa

P.s kan berätta att det för vanligt folk kostar pengar dels att ta båten dit, sedan entré + solstolsavgift, men maten var supergod på tavernan t.ex) d.s.

Tammis
2007-04-24, 20:48
Hej!
Låt er inte avskräckas av getingar och bin. Bina finns överallt eftersom det produceras oerhört mycket honung på ön och de bryr sig inte om oss människor. Jag är inte så säker på att det är mer getingar på Thassos än i Sverige eller på andra öar i Grekland. I höstas var vi där för tredje gången och det var första gången vi råkade ut för getingarna. Det var extremt många, men det var getingår även hemma i Sverige. Thassos är en helt underbar ö. Vi har inte varit i Makryammos mer än en gång år 2000. Stranden är jättefin men jag gillar de andra stränderna bättre. Jag hoppas verkligen att ni får en underbar vistelse på ön. Hälsa Thassos från oss!

Trevlig resa!

Hillevi & Håkan

Daniel T
2007-05-05, 09:18
Hejbye_bye
Frugan o jag åker till Thassos i början av September.flabb_flab
Skall bo på hotell Makryammos. Vi har inte hunnit sätta oss in i resmålet ännu men skulle gärna vilja ha förslag på vilka godbitar man bara inte får missa när man är på ön.
Vi skall bara vara där 1 vecka.
Vi har hyrt bil hela veckan så vi har inga svårigheter att ta oss runt på ön.

Är det någon som även har varit på detta hotellet så vore vi tacksamma om ni skrev vad ni tyckte osv._B-anana

Vore tacksam för svar.klapp_klap

MVH
Daniel