handdator

Visa fullständig version : Båt till Amorgos!


solcellen
2007-03-24, 22:24
Hej ! nu är det änteligen dax för lite Greklands planering! I år ska vi till Naxos och sen vidare till Amorgos, och hade då turen att läsa på Kalimeras första sida, att båtar kommer att gå varje dag vid 17,30 tiden från Naxos till Amorgos, men enligt Blue stars hemsida kan jag inte utläsa något om detta.Någon som vet när Blue star brukar uppdatera sin hemsida? Det är lite svårt att boka rum när man inte vet när båtarna går.
Kan också berätta att förra året när vi luffade för första gången, bokade vi Blue star biljetter hemifrån som vi sen hämtade på kontoret på Naxos, och detta kan jag starkt rekomendera, vi hade vänner som inte gjorde detta och dom fick betala åtskilligt mycke mer än våra 10e per man.Vist försvinner charmen med att ö-luffa fritt, men jag som är glad för att planera och luska fram en massa saker om den ön jag vill till, får ändå mycke nöje med mitt planerande ,Det är som sagt inte lätt att vara spontan, när vi är många som vill utforska den grekiska ö-världen.Tack för mig.

*Nicki*
2007-03-25, 13:46
Hej,
det är från Pireus Blue Star går 17.30 varje dag. Från Naxos går båtarna ca 23.00 (olika beroende på dag). Du hittar tiderna på Blue Stars hemsida.

*Nicki*

Kjetil
2007-03-28, 22:05
Hei!

Jeg har et spørsmål litt på siden av tråden:
Er det nødvendig å bestille billetter med Blue Star? Jeg tenker fra Pireaus til Naxos eller Amorgos? (Med Blue Star Naxos/Paros)

Vi ankommer Aten 26. august kl 0230.

wilda
2007-03-29, 16:02
Det är inte nödvändigt att beställa biljetter hemifrån med Blue Star. De är stora, och jag har aldrig varit med om att de är fulla. Snabb-båtarna däremot har jag lärt mig att förboka. Inte hemifrån, men med några dagars framförhållning iallafall.

Yak
2007-03-29, 19:23
Som sagt Blue-star båtarna är stora, men det kan bli billigare att förboka i den värsta högsäsongen. Jag förbokade inte förra sommaren och när jag kom ner till Pierus så fanns det bara förstaklassbiljetter kvar till dubbla priset. :rolleyes: