handdator

Visa fullständig version : Aten med terass....


krisse
2007-03-23, 13:09
Är det någon som vet vilket/vilka hotell i Aten som är försedda med takterass (och som inte kostar skjortan) där man kan sitta om aftonen med en öl och betrakta Akropolis ?
Krisse

Malina
2007-03-23, 14:05
Hotel Adonis i Plaka är helt OK.Rum nr.4 tror jag det är du ska fråga efter i så fall.

Annki
2007-03-23, 16:49
Är det någon som vet vilket/vilka hotell i Aten som är försedda med takterass (och som inte kostar skjortan) där man kan sitta om aftonen med en öl och betrakta Akropolis ?

Jag lade precis ut Bildgåta 398 innan jag såg din fråga. Titta där och håll utkik när rätt svar kommer, så har du ett förslag.

Ann-Kristin bye_bye

Arne
2007-03-23, 18:00
Jo!!! Adonis är det perfekta alternativet!!!

Men, oavsett rum finnes ju på Adonis den stora takaltanen där även bar husera !!! Där kunna man ut över Akropolis skåda!!! Med fasadbelysning och allt!!!

Samma vid morgonens frukost. Icke behöva man å hotellrummet ha denna utsikt när trappan upp till takaltanen giva samma vy!!!

Arne

Marianne
2007-03-23, 20:55
Är det någon som vet vilket/vilka hotell i Aten som är försedda med takterass... där man kan sitta om aftonen... och betrakta Akropolis?
Det kan man på många hotell, speciellt i Plaka. T.ex. Adonis, men fråga även på Adrian, Plaka, Attalos, Electra Palace etc. etc. om du ringer och beställer.

Hotel Adonis i Plaka är helt OK.Rum nr.4 tror jag det är du ska fråga efter i så fall.
Det är dubbelrummet 401 du tänker på (eller 402 om det gäller 3-bäddsrum).
Svårt för dom att lova ett bestämt rum dock, beror ju mycket på hur många nätter folk stannar och hur det stämmer med andra bokningar osv. osv.
Men alla har ju glädje av frukostrestaurangen (även öppet några timmar kvällstid) med den härliga utsikten.flabb_flab

Marianne
2007-03-24, 09:35
...(och som inte kostar skjortan)...
Ett litet förtydligande angående hotellen jag nämnde: Electra Palace "kostar skjortan";), de andra är rimligare:D.

Yak
2007-05-13, 11:30
Jag har ett tips som jag tror du kan gilla. Jag brukar bo på ett hotell som heter "Athens gate" som ligger på Syngrou avenue 10, dvs riktigt centralt. Utmärkt utsikt över staden och Akropolis från takterassen med servering.
Går på ca 70-100e per natt. Hotellet kan väl beskrivas som ett nog en gång riktigt fint hotell men som sett bättre dagar, rummen är fräscha men kanske inte helt nyrenoverade. Hela hotellet känns lite "70-tal". Men det är på det hela taget okej, mycket pga takterassen :)

Lina_S
2007-06-15, 14:24
Jag bodde på Hotel Cecil på Athinas och var nöjd med det. De har också takterrass med utsikt mot Akropolis. När jag var där i början av april hade de ingen servering där så jag vet inte hur det är på sommaren. Hotellet var trevligt och jag kan rekommendera det.