handdator

Visa fullständig version : Boende i Athen med pool?


Peep
2007-03-22, 22:12
Som avslutning på vår resa i sommar tänkte vi eventuellt stanna ett par dagar i Aten. Nu söker vi boende till bra pris MED POOL, helst i centrala delarna av stan. Vi är två vuxna och tre barn. Någon som har tips?
http://www.kalimera.nu/forums/images/misc/progress.gif

Admirala
2007-03-22, 22:28
Åh ja! Hvis pris ikke betyr noe... (som det gjør for deg - men prøv å prute, det har vi gjort med hell!)
St George Hotel på Lycavittos-høyden (Kolonaki). Be om rom med utsikt over Akropolis! I tillegg får du basseng på taket, lekre rom m bl.a. cd-spiller, morgenkåper og kul design, baderom med massasjedusj og deilige produkter fra Korrés, fantastisk frokost...
Kanskje jeg er lett å begeistre, men dette er luksus som er verd hver euro, spør du meg _B-anana Bare heisene er verd halve prisen :D

Athina
2007-03-23, 14:01
Novhotel verkar något billigare men fortfarande dyrt tycker jag. Vi har samma angenäma bekymmer och har inte hittat något prisvärt boende. Vi har också tre barn (11,12 och 14) När man försöker boka över nätet för att kolla priser går det bara att fylla i 2 barn, märkligt. Har någon ett bra tips med eller utan pool?

mkh
2007-03-24, 00:37
Jag sitter också och letar nu, men jag funderar på och chansa och åka till Aten samma dag. Planet lyfter först 21:15 och vi kan vara i Pireus/Rafina 14 -16 och har tre alternativa båtar varav en är Blue Star. (om vi ser till att vara på Paros/Naxos den dagen) Så ofta kan det väl inte blåsa så illa så att även de stora färjorna blir inställda... :confused:

PEEP: Mina ungar skulle nog inte uppskatta en liten takpool efter att ha haft tillgång till Egeiska havet i massor av dagar, inte så mycket att det vore värt pengarna iallafall. Men de kanske inte är helt "normala", väljer hellre strand än pool :cool:

Om det inte är Aten ni är ute efter utan bara någonstans att "vänta på flyget", prova Rafina. Där finns en fin strand och det är nära till flygplatsen. Jag har inte varit där, men jag har funderat på det som alternativ efter att ha läst alla goda omdömen orten fått här.

/Marianne

Kalypso
2007-04-09, 18:48
- men prøv å prute, det har vi gjort med hell!)
St George Hotel på Lycavittos-høyden (Kolonaki).

Hej Admirala,
Jag funderar på att lyxa till det en natt i Athen i år och blev inspirerad av dina lovord. Men inte har du väl lyckats pruta på St George?
Hade ni bokat långt i förväg när ni bodde där?
Ska man ha is i magen och ringa i sista minuten från Naxos kanske?
Några andra tips om man bor där en natt?
Jag har varit i Athen tidigare men alltid bott i Pireus, har bara tillbringat en kväll inne i Athen tidigare och det med en drink på Lycavittos.
Så om man har en kväll i Athen och vill ha ut maximalt, vad göra?
Vore kul att gå på någon bar med grekisk live musik, men vet inte om man får ta med sonen på såna ställen?
Kalypso

Argyris
2007-04-09, 21:04
Hej,

Residence Georgio Hotel är inte billigt men bra och vilken pool (Takpool)och vilken utsikt..

/Nico