handdator

Visa fullständig version : Thassos i maj


Sindi
2007-03-22, 04:03
Funderar på att åka till Thassos och Potos i slutet på maj men funderar lite över resan dit. Flyget landar på fastlandet och sen båttur över till ön, det verkar lite krångligt :) Jag och mannen söker en ganska lugn semester men det måste finnas gott om trevliga restauranger, några butiker (måste ju ha lite souvenirer med sig hem flabb_flab) och naturligtvis klart vatten att guppa omkring i. Tror ni som varit här att detta är ett ställe för oss eller är Thassos stad eller till och med annan ö bättre?

Eva L
2007-03-22, 06:33
För att komma till många av Greklands öar krävs det båtturer vilket ni inte ska låta er avskräckas av. Mycket enklare och trevligare än det kanske verkar.

Eva

Siri A
2007-03-22, 08:14
På Thassos får ni det nog jätte trevigt, iaf. efter alla lovord jag hört från bekanta...flabb_flab Båtresan tar bara 40 min. om jag inte minns helt fel, och det är det väl värt... om ni vill ha en lugn ö måste ni nog oftast åka båt först iaf. :rolleyes:

De jag känner som varit där har varit mer nöjda med Thassos änn t.ex. Samos och Zakynthos!!

Om ni bor i närheten av Sthlm. så är Airtours ett bra (även det billigaste) resebolaget, de har haft Thassos med i sitt utbud sedan de startade alltså 4:e året nu... medan det är en nyhet i Apollos utbud...

Lycka till!!

eija
2007-04-01, 11:57
Hej Sindi!
Vet inte hurdant beslut ni har gjort, men jag tycker själv att det är jättebra att kunna fara med båt till Thassos och inte direkt bara falla ner på ön!!
Alltid när jag ser Thassos berg och små bergbyar komma närmare, känner jag mig så lycklig! Och dessa måsar som följer båten!

God semester!
Eija

ulrikas
2007-04-01, 21:25
Hej. Vi var på Thassos i somras och tyckte att båtturen enbart var mysig. Den tar cirka 40 minuter och man kommer fram till en underbart vacker ö. Vi bodde i Skala potamias som jag rekommenderar varmt.

/Ulrika