handdator

Visa fullständig version : Distanskurs i nygrekiska vid Sthlms universitet


Zanét
2007-03-20, 16:54
På förstasidan av Kalimera ligger nu en länk till Stockholms Universitet där man till höstterminen 2007 startar upp distanskurs i praktisk nygrekiska I & II. Är det någon mer än jag som varit inne på deras sida men inte lyckats hitta anmälningskoderna till de två nya distanskurserna? Har även sökt på studera.nu men får noll i sökresultat :eek:

Verkar annars, utifrån de uppgifter som finns, vara en bra utbildning som avslutas med en veckas praktik (frivillig) i Aten där man också kan göra sin tenta :)

//Zanét bye_bye

Kalimera
2007-03-20, 17:09
Är det någon mer än jag som varit inne på deras sida men inte lyckats hitta anmälningskoderna till de två nya distanskurserna?
De är inte riktigt klara än, man håller som bäst på att fixa anmälningskoderna.

Zanét
2007-03-20, 17:25
OK, då får jag väl tåla mig lite till då :rolleyes:
//Zanét bye_bye

Ioslina
2007-03-21, 22:03
Vet någon vad det kan vara för skillnad på distanskursen i nygrekiska i Umeå eller Stockholm.. Lite skillnad/upplägg är det såklart, men hur pass mkt och vilken skulle du, kära "Kalemerian" rekommendera??
Kalinichta!

Zanét
2007-03-23, 10:00
Ioslina: Jag har ingen info att ge dig om kursupplägget i Umeå resp Stockholm men eftersom Sthlm namngett sin kurs till Nygrekiska i praktiken, tror jag/hoppas jag att den är mer inriktad på det praktiska, d v s mer kommunikation än teori. Än så länge finns ingen kursbeskrivning utlagd, men nu går det i alla fall att anmäla sig :)

Det är möjligen inte så att här rentav finns någon från institutionen som kan berätta mer?

//Zanét bye_bye

Ioslina
2007-03-23, 13:13
Ioslina: men nu går det i alla fall att anmäla sig :)


//Zanét bye_bye

Kan inte se vilken kurskod det är på den, Zanét! Hjälp mig!

Glöm det, har hittat nu!!!

Eva L
2007-03-23, 13:48
Jag ska maila mannen som har ansvaret för kursen här i Umeå och höra vilken ytterligare information han eventuellt kan ge om den kursen.

Eva

Ioslina
2007-03-23, 15:16
Ja, det vore jättebra att få veta vilken skillnad det är på kursen. Vad jag förstått hitills på kursernas skillnad, är tentan i Sthlm. Umeå har sin via nätet bara.
Fråga om det är likvärdig med Sthlm kurs...

Kalimera
2007-03-23, 15:46
Fråga om det är likvärdig med Sthlm kurs...Eva Hedin är ansvarig i Stockholm. Skriv ett mejl och fråga. Du hittar hennes adress här... (http://www.ling.su.se/nygr/medarbetare.html)

Zanét
2007-07-10, 22:31
Jag sökte till Stockholms distanskurs "praktisk nygrekiska" och tackade ja när antagningsbeskedet blev klart idag :)

Något grekiskt tangentbord tänker jag dock inte skaffa mig då jag via inställningarna som jag skrivit om tidigare under Umeå Universitets-tråden, fungerar alldeles utmärt :)

Fler som anmält sig till Stockholm?

//Zanét bye_bye

IngegerdN
2007-07-11, 02:00
Jag har blivit antagen både till kursen i Sthlm och kursen i Umeå, men vet inte än vilken jag skall tacka ja till - skulle vilja veta litet mera om ev. skillnader mellan kurserna (förutom att Umeå har tenta via nätet och Sthlm på plats). Någon som vet? Är det som Zanét tror att den i Sthlm är mer inriktad på det praktiska, d v s mer kommunikation än teori? Betr. tangentbord tänker inte jag heller skaffa ngt grekiskt tangentbord utan jag kommer att tillämpa inställningarna.

/IngegerdN

Ayelet
2007-07-28, 00:06
Hej!
Är det någon som har fått besked om det är någon skillnad mellan utbildningarna i Stockholm och Umeå?
Har sökt båda, men vill gärna höra vad ni tycker.....

Eva L
2007-07-28, 07:24
Bästa sättet är väl att läsa kursbeskrivningarna och dra sina slutsatser därifrån. Kursen i Umeå är ganska ny och ingen student lär väl ha läst på båda ställena. De jag känner som läst Umeåkursen verkar väldigt nöjda sen är det ju alltid upp till varje person hur mycket denne pluggar och lär sig.

Eva

Ayelet
2007-07-28, 10:43
...har läst kursbeskrivningarna, men inte kunnat få fram så mycket mer. Tänkte - eftersom ni har disk frågan tidigare så kanske ni visste mer än jag .....:confused:

Ayelet
2007-08-22, 11:18
Har nu fått klart vart man kan köpa kurslitteraturen för Stockholm, men det är helt omöjligt att få till ett köp. Har någon annan detta problem också?? Har både ringt (telsvarare) och skrivit mail till ianos.gr.
Vad gör man?

Outi
2007-08-22, 14:40
Hej!
Håller med dig...jag fattar inte hur man får i den valda boken i "kundkorgen".
Har suttit här ett tag nu och tragglat med detta. Ska nog försöka mig på den grekiska versionen för att se hur den sidan ser ut. Jag undrar också - har någon lyckats beställa än?
En anna lustig grej med sidan är att när man registrerar sitt betalkort kan man bara ha giltighetstid till 2010. Som tur är har jag alternativ till koret jag tänkt använda men de som inte har det kommer ju få problem.
//Outi

Outi
2007-08-22, 14:54
Hej igen!
Såg att det finns två kundvagnar att klicka på på den sidan där boken visas. Om man klickar på den högra hamnar boken i inköpslistan, sedan är det bara att klicka sig vidare. Lätt som en plätt när jag väl såg symbolerna...
//Outi

Zanét
2007-08-22, 17:39
Jag lyckades till sist att beställa boken och jag tror det var den högra kundvagnen som man skulle klicka på. Därefter gick det hyfsat enkelt att ta sig igenom själva betalningsprocessen, vilken de säkert hade slipat lite extra på :rolleyes:

Nu är den i alla fall beställd men attans vad jag ångrar mig att jag inte köpte den i deras butik i Thessaloniki där jag ju stod och höll den i handen snyft_drop

//Zanét bye_bye

BaiChi
2007-08-22, 20:08
Jag började läsa nygrekiska på kvällstid för flera år sen... hm 99 var det nog och minns inte att jag köpte boken på nätet. Kanske den finns på akademibokhandeln... nä då borde de skrivit det. Kanske de hade sådana på institutionen då. Tyvärr ska vi nu ha en senare upplaga men jag hoppas att de inte är för olika. Jag gick aldrig klart den kursen. Tiderna passade för dåligt med mitt jobb då. Dumt. Ja och så var det så konstiga människor där. De flesta kunde typ grekiska redan. :mad: Åtminstone de två grekiska tjejerna som bara gick där för att få poäng. Men nu ska jag göra ett nytt försök med den här kursen. :-)

Ayelet
2007-08-22, 21:26
Nu har jag också beställt. Problemet för min del var att jag inte klickade på bokens titel när den kom upp efter implementation of search. Nu har jag beställt och ser fram emot att få boken!

Hellen
2007-08-22, 21:34
Hej!
En anna lustig grej med sidan är att när man registrerar sitt betalkort kan man bara ha giltighetstid till 2010. //Outi

OT, men undrar ändå; har man längre tid än två års giltighetstid på bankkorten?
// Helén

Outi
2007-08-22, 22:41
Jadå, det kan man ha. Mitt kort jag tänkte betala med går ut 2011 och det fungerade ju inte eftersom årtalen i rullgardinsmenyn stannade vid 2010. Men det löste sig iallfall genom att betala med ett annat kort. Nu väntar jag med spänning på den nya boken. Jag har boken från tiden då jag pluggade i Thessaloniki, men en ålderdomlig sådan, nämligen från 1994. //Outi