Visa fullständig version : Hotell med pool på Amorgos?
Ibland under luffandet brukar våra barn högljutt efterfråga hotell med pool. Det brukar vara lätt att hitta på de större öarna men svårare på det små. Hur är det på Amorgos? Jag har sett att det stora hotellet på klippan i Egiali har pool. Ser dock lite dyrt ut.
Någon som vet om det finns något annat. Egiali eller Katapola eller någon annan stans på ön har ingen betydelse.
Jonas
Kalimera
2007-03-20, 16:51
Någon som vet om det finns något annat. Egiali eller Katapola eller någon annan stans på ön har ingen betydelse.Vad jag vet finns det inga andra hotell som har pool.
Tack för svaret. Perfekt att veta.
Jonas
Kalimera
2007-03-20, 17:46
Tack för svaret. Perfekt att veta.
JonasDet är lite konstigt att det inte finns fler, men det är lite typiskt Amorgos. Fick frågan om vi turister önskade fler pooler på ön när jag var där i höstas. Jag svarade NEJ! :)
När vi var i Aegiali i maj/juni förra året höll man precis på att färdigställa pool på Lakki Village. Det ligger precis mitt på stranden, lite myggigt har jag hört någon gång, men fräscht och vänligt. Kanske lite dyrt.
Kalimera
2007-03-26, 12:15
När vi var i Aegiali i maj/juni förra året höll man precis på att färdigställa pool på Lakki Village. Där ser man. Då dröjer det nog inte länge förrän andra hakar på. :(
Det är visst ett par systrar som dels äger Lakki och dels monsterhotellet på klippan. Kan tänka mig att de inte är helt okontroversiella i byn.
MEN - så länge de inte lyckas klämma in en flygplats någonstans på ön så är det nog ingen större fara för oss amorgostokar. :)
/Jan
Flygplats på ön kan komma förr än man anar!!!
Häpp!!!
Arne
Det är 1:a april snart,eller hur Arne?bjorn
Hej, hej!
Nyss hemkommen från Amorgos, efter 8 dagars utbildning i mindfulness/yoga och vandring, måste jag bara tala om att det visst finns en pool till på Amorgos! Jag har förlagt kursen till Lakki och även bott där med min familj vid flera tillfällen. Förra året blev poolen klar och jag lovar, med saltvatten och lugnt läge mitt i pensionens trädgård är den en hit för alla som inte kastar sig i det stora blå.
Sen kan jag lägga till att monstersystrarna (fem till antal) som faktiskt äger både Lakki pension och Aegiali Hotel(samt tror jag en pension i Chora) är helt underbara, varmhjärtade och fantastiska människor. Starka kvinnor, inte Amazoner men väl Amorginnor.
För barnfamiljer är Lakki en hit, de skuggande träden vid den fina stranden samt poolen! Att frukostarna sen är innehållsrika är ett klart plus. Och har man inte börjat en grekisk morgon med färska friterade honungsbollar pudrade med kanel och sesamfrön till kaffet, ja då har man chansen på lakki. Efter några sådana orkar man lätt alla trappsteg upp till någon av byarna i bergen!
Sedna
Lokomades till frukost snacka om start på den dagen. Vilken innovation att servera det vid den tidpunkten. Jag brukar unna mig det ibland efter en god lunch eller middag.
Eva
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.