handdator

Visa fullständig version : Betala i förväg?


Cam
2007-03-20, 13:47
Vi har bokat flygresa till Kreta i augusti. Nu försöker vi att hitta ett bra boende för våra tre veckor. Vi har funnit ett mysigt lägenhetsalternativ, men de vill att vi betalar 40% i förväg. Vad är rimligt, vi tycker att det låter väldigt mycket...?

Augusti-resenären

Kalimera
2007-03-22, 08:26
Vi har funnit ett mysigt lägenhetsalternativ, men de vill att vi betalar 40% i förväg. Vad är rimligt, vi tycker att det låter väldigt mycket...?Jag har aldrig betalt mer än för första natten när jag bokat i förväg. Jag tycker att 40% låter mycket. Men är det ett seriöst företag spelar det egentligen ingen roll.

UlfWiman
2007-03-23, 17:30
Hej

10% är normalt men augusti är ju hög-högsäsong. Privat kan man få betala upp till 50% av lägenhetshyran. Om man hyr lägenhet för en längre tid är det oftast 2 månaders hyra vid tillträdet.

Uffe Kretaboende

Arne
2007-03-23, 17:52
Dela uppfattningen att max betala för en natt i förväg!!!

Arne

reslust
2007-03-23, 18:50
Hej,
jag har bokat både i Paleochora och Rodakino, små hotell m pool, kanske snarare pensioner. I Pal frågade de inte ens efter förskott och på Rodakino nöjde de sig med att jag inte vill betala i förskott bara jag mailar några dagar innan. De försökte dock få förskottsbetalning först. Detta gällde dock mitten/slutet juni så det kanske är annorlunda i augusti.