handdator

Visa fullständig version : Resa till Samos i höst


Ulf10
2007-03-19, 20:31
Jag o min fru ska åka till Samos i Augusti, Vi ska bo i Votsalaki, Är det någon som har lite bra tips om den orten, Vad fins att göra utom att sola o bada, :confused: _B-anana _B-anana

Ulf & Monica

martinifk
2007-03-19, 23:33
Ja det finns väl inte så mycket mer att göra i denna lilla by förutom sol & bad men det är ju inte så lite det:rolleyes:

Kan rekommendera att ni hyr bil dock!

Det gjorde vi men bara en dag (hade behövt 2) och åkte runt hela ön och stannade till i de fina städerna Karlovassi, Samos stad och Pythagorion som också blev vår favvo-stad på Samos, helt klart mysigt där.....

Vi hyrde bil hos Mirto vilket kan rek. då det kostade oss endast 25€ i jämfört med 70€ hos Hertz t.ex:eek: Vi fick dock 10% genom hotellägaren:)

När det gäller själva byn så passeras den snabbt men är väldigt mysig!
Två tavernor som vi fastnade för var Finikas som hade utsökta grillrätter som t.ex souvlaki och de underbara (och billiga..) gyrosen som man inte vill missa!:) Även Nostos som främst var speciallicerade på pizza kan också rek. och där satt man med fin utsikt över månskenet....

Till sist undrar jag vilket hotell ni ska bo på?
Vi bodde på Mando vilket var ett väldigt bra och mysigt hotell med endast 10 rum:cool: (om det dyker upp någon fråga, tveka inte att ställa den!)

Hoppas resan blir brabye_bye

Kalimera
2007-03-20, 17:06
Vad fins att göra utom att sola o bada,
Som Martin skriver finns det inte så mycket att göra i Votsalakia förutom att sola, bada, äta och slöa. Inte dumt det heller. Inte långt från Votsalakia ligger den fina stranden Psili Amos 2, dit kan ni gå om ni är hurtiga, annars hyr nu ett fordon. Den fina bergsbyn Drakei ligger också ganska nära er, dit tar ni er med eget fordon.

Lotta E
2007-03-20, 18:28
Vilken vecka ni får på Samos.
Votsalakia är ett jätte bra ställe att bo på tycker jag. Lugnt och skönt och många bra restauranger på den gata som finns.

Som föregående talare måste jag rekommendera att hyra bil! Det finns sååå mycket att se på Samos. Stränder och byn Manolates är ett måste. En dag med bil räcker inte.

Läs även tidigare trådar om Samos. Finns mycket att läsa.

Lotta

Ulf10
2007-03-20, 18:53
Vi ska bo på Veronica,

xenos
2007-03-20, 19:13
Voutsalakia ligger helt off på Samos.
Kan ni ändra, välj Pythagorion eller Vathy.
Förmodligen har det nya Arkeologiska museet i Pythagorion
öppnat till sommaren. Bara det.

Lefteris
med sina goda råd

martinifk
2007-03-20, 22:54
Off vill jag dock inte säga då Samos med bil är så lätt att ta sig runt på.

Votsalakia är en mysig men kanske något liten by (beroende på vad man letar efter förstås) och om man vill se nåt så är bil det ända alternativet om man inte nöjer sig med att gå till Psili Amos 2 vill säga :)

Ulf10
2007-03-21, 05:45
Är det någon som vet om det fins buss förbindelse med andra orter ??:rolleyes: :rolleyes: