handdator

Visa fullständig version : boende och tips.. peloponnesos??


j-lem
2007-03-19, 13:48
tjena! eftersom våran rhodos resa i sommar sabbades av Fly Mes briljanta ledning, så kollar vi nu på olika alternativ. vi e lite sugna på detta nya ställe. kan nån ge lite tips på hur man bokar ett bra och billigt boende? sterling börjar ju flyga till aten från göteborg snart, så då kanske man skulle passat på.
Är det jobbigt att ta sig till ön från flyplatsen i Aten? Vart skall man bo? stränder? Det är jag, min fru och våran 4-åriga dotter. vi har planerat att åka nån gång i juli 2 veckor.
Vi är tacksamma för alla tips och råd vi kan få från alla som kan nåt om detta vad jag har hört underbara ställe!!
tack på förhand. Jani med familj.

Argyris
2007-03-19, 14:23
Hej,

Att ta bilen från Athen's flygplats ta 2-3 timmar (och mer) om ni skall till södra delarna, det gå även att flyga inrikes med Aegean Airlines (mycket bra).

Alternativ, åk 2-3 timmar norr från Athen, till Volos & Pilion, eller till Skiathos.
Pilion är mycket vacker och det finns underbara stränder.

/Nico

Admirala
2007-03-19, 14:33
Til Korinth tar det omtrent en time med bil fra flyplassen, og da er dere på Peloponnes. Det er fine veier, og dere slipper å kjøre nedom Athen, så det er ikke det minste "jobbigt".

Det er et vell av flotte steder å velge mellom på Peloponnes, hvis du kan si litt mer om hvilke type sted dere liker å være, er det lettere å anbefale noe.