handdator

Visa fullständig version : Östra Kreta


ulrikas
2007-03-16, 07:39
Hej. Är det bara jag och mitt ressällskap (totalt 10 personer) som åker till östra Kreta i sommar? Vi beger oss till Analipsi där vi har varit en gång tidigare för några år sedan. Ska bli underbart att återse mitt älskade Kreta, som jag har besökt säkert 10 ggr genom åren

/Ulrika :)

Patsy
2007-03-16, 12:05
Nej Ulrika det är många som åker till östra Kreta. Jag ska också åka till Analipsi (för 18:e gången) i maj. Håller med dig, det är lika underbart varje gång att komma till Kreta. bye_bye
Patsy

Ivi
2007-03-16, 17:11
Och vi ska till Sitia i maj, dock endast för tre dagar, eftersom vi ska vidare till Karpathos därifrån. Sitia är en härligt grekisk stad, med helt OK stadsstrand dessutom. Kanske tur att den ligger så långt österut så den har aldrig blivit så turistisk ;)

Ivi

ulrikas
2007-03-16, 19:44
Kul att vi är fler! Var på östra Kreta första gången i mitten på 80-talet och har sedan dess varit där många gånger. Har bott i Malia (på 80-talet), Stalida och Analipsi.
Oj, 18 ggr? Ja, då är du veteran... Dela gärna med dig av erfarenheter, tips osv. Vi åker om tre månader, nedräkning snart flabb_flab

/Ulrika

sahar
2007-03-19, 12:06
Hej!
Mina barn och jag åker till Analipsi 24 maj tillsammans med en annan familj. Vi kommer att bo på hotell Elena. Det är första gången jag och barnen åker till Kreta men min väninna har varitdär flera gånger.
Sahar

Jorgen
2007-04-13, 21:07
Hej!
Jag gillar verkligen Analipsi var där för några år sedan
När man kommer ner till stranden neranför byn ta vänster
ca: 500-600m där är bättre strand.
Det finns bra myggmedel att köpa ( myggen kan vara lite besvärliga )
Ha det bra!

Jörgen


Hej!
Mina barn och jag åker till Analipsi 24 maj tillsammans med en annan familj. Vi kommer att bo på hotell Elena. Det är första gången jag och barnen åker till Kreta men min väninna har varitdär flera gånger.
Sahar

ulrikas
2007-05-09, 10:47
Någon annan som har tips? T ex någon bra/trevlig restaurang? Tar gärna emot tips på vad det än kan vara. Man blir lite blind när man åker till ett ställe man varit på tidigare.....

/Ulrika

ulrikas
2007-05-26, 20:42
Hej!
Mina barn och jag åker till Analipsi 24 maj tillsammans med en annan familj. Vi kommer att bo på hotell Elena. Det är första gången jag och barnen åker till Kreta men min väninna har varitdär flera gånger.
Sahar


Väntar med spänning på att du kommer hem och berättar hur ni har haft det. Vi är tre familjer som åker, vi bor på Elpida, Garden och Elena.

/Ulrika

Ziggy
2007-05-27, 21:17
Hej. Är det bara jag och mitt ressällskap (totalt 10 personer) som åker till östra Kreta i sommar? Vi beger oss till Analipsi där vi har varit en gång tidigare för några år sedan. Ska bli underbart att återse mitt älskade Kreta, som jag har besökt säkert 10 ggr genom åren

/Ulrika :)

Neida.
Du blir nok ikke helt alene. Vi reiser til Kreta 8. juli, og blir to uker i Analipsi.

Sig

ulrikas
2007-05-27, 22:16
Härligt att vi är flera _B-anana

/Ulrika

effe
2007-06-04, 08:59
Kom hem idag efter 2 veckor på elpida / analipsi. Bra hotell och jättetrevlig ägare. Är man i analipsi måste man testa resturangen Paul-Marie (tror den heta det), kanon mat och dessutom fick vi 20% rabatt när vi åt där (kan bero på att vi var 17 st varje gång).

ulrikas
2007-06-04, 13:21
Hej. Vi ska också bo på Elpida. Bodde där 2003 och var helnöjda. Sedan dess har dom byggt till en poolbar och det gör ju inget :)
Badade ni i havet? Kallt eller badbart :confused:

/Ulrika

effe
2007-06-05, 12:14
runt 25 grader sista veckan i havet, kanonskönt. Barnen föredrar dock poolen så det blev mest där vi höll till. Baren funkade bra :). Dom hade en helt suvrän mousaka där, man fick dock beställa den i förväg eftersom det var frun i huset som gjorde den.

Marianne34
2007-06-21, 20:36
Jag och min familj kom hem från Analipsi för ett par veckor sedan. Vi bodde på Tsalos och är helnöjda med det hotellet. Jag har varit där förr (2003) och det är fortfarande bra.

Jag åker Analipsi och Tsalos igen i slutet på augusti med min syrra och hennes 4-åring. Funderar faktiskt på att stanna kvar ytterligare en vecka själv när de åker hem. Enda jobbiga är att jag är lite blyg och INTE ser fram emot att gå ut och äta själv på kvällarna, och sitta på balkongen och käka spaggetti lockar inte.

Någon som är i Analipsi mellan 19/8 - 2/9

//Marianne