handdator

Visa fullständig version : Val av hotell


um
2007-03-15, 20:39
Vi är två par i 50 årsåldern som tänker åka till Parga 6/9. Är det någon som kan hjälpa oss att välja hotell? Just nu så står valet mellan Palatino och Olympic studios. Palatino verkar ligga ganska högt upp med en brant väg ner till stranden och Olympic studios nära hamnen och "kärnan". Jag tar tacksamt emot era synpunkter. / um

Lissi
2007-03-15, 20:46
Vi har bott mitt i byn, alldeles där trappgatan mynnar i en liten platå halvvägs upp till borgen..ALDRIG mer säger jag!
Vi bodde ett par år senare på Valtos Garden, bortom Valtosstranden...KANONBRA boende....Tyckte VI.....Det är ju svårt att råda. Men mitt i Parga ÄR det mycket (o)ljud på kvällar och nätter...

Lissi

parga
2007-03-15, 21:19
Palatino ligger otroligt vackert. I närmaste omgivningen finns mysiga restauranger, bl a Filomila, supermarket mm Palatino har en mer "lyxstämning" tror jag. Olympic Studios ligger nära centrum och hamnen, som sagt. Mycket mer än så tycker inte jag det är. Atmosfären av Parga fångas nog bättre upp på Palatino. Palatino ligger närmare stranden, om man går dit. Man slipper backen upp, som man måste gå om man bor på Olympic. Fast å andra sidan kan man ju åka badbåt från hamnen. Ja, jag vet inte om jag har hjälpt till något, men ni får det nog bra hur ni än väljer.

Jenny

PO
2007-03-15, 21:50
Försök att få rum 1 & 3 på 'Villa Rosa' lugnt läge längst i söder på hamnpromenaden, badbar strand alldeles utanför restaurangen.
Inga backar eller trafik, bra mat och 10 minuters promenad till centrum.
Stora ljusa rum med havsutsikt. Rekommenderas!

http://www.kallekung.nu/po/copper/albums/Parga%202004/normal_P5160323.JPG
//PO

bon
2007-03-16, 09:45
Åker man i september så har värsta larmet lagt sig. Jag skulle absolut välja Olympic Studios av dessa två. Palatino ligger långt borta och det är långt till (uppförsbacke) allt utom utsikten, som är bedårande. Badbåt till Valtos är ingen idé då det är långt till piren där den utgår och sedan på andra sidan stannar den längst ut på högra strandsidan. Bor man på Olympic så är det nära till alla badbåtar som går till flertal fina stränder. Förslaget Villa Rosa är också bra, tänk bara på att restaurangen har ganska dyra priser.

Är det viktigt att kunna laga mat? Om inte, så är Hotel Angela Apollos bästa val. Utsikt, nära till stranden och en av min favvo-restaurang bredvid som har bozoukikväll på lördagar (kanske inte i september). Cirka 10 min sakta prommis till centrum som är ganska mysigt att gå då det händer lite saker på vägen.

Åker ni med Ving så är mitt favvo-hotell Bacoli som både har hotell och lägenhet.

birgitta

lejdy_di
2007-03-17, 19:28
Hej um!
Hotell rezi ligger bra till, ligger ca 100m från Krioneri Beach och 300m från Pargas kärna. ligger inte så långt ifrån Villa Rosa, som annars är ett jättebra alternativ. Jag själv bor alldeles bredvid hotell Rezi, och är nöjd att bo där. Ligger lite i utkanten av Parga, och även om det inte är så långt ifrån "stora vägen" så störs man inte av trafiken.
Lycka tills så kanske vi ses i september!
Hälsningar Diana