handdator

Visa fullständig version : Frågor angående hotellval?


mirja
2007-03-11, 23:26
Vi har kollat efter en billigare resa till platanias och kollat på de tre hotellen Rania, Lola & Chrysselen. Är det någon som har bott på något av dessa? Vad tyckte ni? Svar så snabbt som möjligt vore fint då det brådskar.
Mvh/mirja

Kikh
2007-03-12, 01:36
Hej Mirja!

Ska ni resa med barn eller är ni bara vuxna? Jag har inte bott på något av hotellen men känner till Lola och Rania något så när. Rania ligger i början av Platanias från Chania sett, precis vid stranden och nära buss/post och supermarkets. Alldeles intill finns en helt nybyggd "funpark" med allt en barnfamilj kan tänkas spendera pengar på:) De har en liten enkelt strandtaverna där maten, åtmistone tidigare, fått mycket beröm. Om rummen har jag bara hört positivt trots att de troligen är enkla. På "grannhotellet" Marika" finns internetkafé, biljard, storbilds-TV och några av de trevligaste ägarna i området, där jobbar också svenska Lisa i strandbaren. Stranden utanför hotellen är inte den bästa, men längre ner mot Chania (inte långt) börjar några av de bästa i området.

Lola ligger i andra änden av byn, nära huvudvägen en bit från centrum av Platanias. Det ser väldigt mysigt ut på utsidan, med en liten servering på innergården, men allt man kan önska sig runt omkring. Stranden var, åtminstone ifjol, mycket bättre där och dessutom välskött, ligger bara några meter från hotellet på samma sida av vägen. Helt nära finns en "lekpark" restauranger, barer, butiker, bankomater och en stor supermarket. Platanias är en liten metropol som blir fullsatt i augusti.

Hoppas valet blir lite lättare, och, välkomna hem till "mina" byar:D

Kickie

Ps. Kollar Chrysselen nu...Ni får en bit att gå till allt och trottoarer är det si och så med. Myggvarning eftersom det ligger nära stora bambusamlingar men ett bra läge om ni vill ha lugn och ro...

mirja
2007-03-12, 16:25
Hej!
Tusen tack för den bra informationen. Även om vi inte planerar att spendera så mycket tid på hotelletär det guld värt att få veta lite mer. Vi är ett par som åker så vi skippar nog lekplatserna men annars verkar det bra. Jag hoppas att jag blir lika frälst i Chania-kusten som ni andra här på forumet.

Ja, om någon har mer info om hotellen får ni gärna skriva det, vi lär nog inte boka förrän i slutet på veckan.
Tack igen, Mvh/Mirja