handdator

Visa fullständig version : Hotell 29juni?? Boka nu eller på plats?


SandraDee
2007-03-11, 18:15
Hej!

Jag och min sambo har köpt en tur&retur biljett till Athen den 29 juni till 11 juli. Tanken är att vi ska ta färjan ner till Santorini från Athen den 29 juni. Men vi har inte bokat hotell på Santorini.
Vi har båda hört att det inte ska finnas några hotell lediga då vi åker ner och att det ska vimla med hotell rums uthyrare vid hamnen.
Vad tror ni som har erfarenhet? Ska vi boka nu eller ta det när vi kommer ner?
Sen tänkte vi att vi skulle göra några avstickare till Paros & Antiparos, men även där boka på plats om vi vill stanna.

Sen undrar vi vart man kan boka/köpa båtbiljetter här i Sverige för vidare avresa från Athen, Pireus? Har ni några säkra tips?

Tack på förhand Sandra & Mickebye_bye

Soldyrkaren
2007-03-11, 21:35
Den period ni reser är det på de öar ni nämner inga som helst problem att fixa boende när ni kommer fram.

Kalimera
2007-03-12, 08:24
Som Soldyrkaren skriver behöver ni inte boka hemifrån. Så här kommer det att se ut när ni går av båten på Santorini:

http://www.bloggamera.se/bilder/forum/15.jpg

Massor av rumsuthyrare inväntar alla båtar.


Sen undrar vi vart man kan boka/köpa båtbiljetter här i Sverige för vidare avresa från Athen, Pireus?
Det behöver ni inte göra. Köp biljetterna när ni kommer fram till Pireus.

SandraDee
2007-03-13, 16:24
Tack för svaren och bilden på alla rumsuthyrarna, kul nu har man en bild av hur det kommer att se ut =)
Ringde till Aer Olympic och dom hade slutat sälja båt biljetter för länge sen..men de sa också att vi kunde lika gärna köpa dom i Pierus hamn.
Nu måste vi bara kolla lite hotell på Santorini..
Nån som har sett filmen "Kärlek på Santorini" med Darryl Hanna..en gammal 80 tals klassiker =) så vackra bilder.

Jag lär väl återkomma med nya frågor när det börjar närma sig. Tack på förhand.
Micke & Sandra