handdator

Visa fullständig version : Cypern i jul


Lissi
2007-03-09, 22:44
Är det någon som kan ge bra tips om Cypern om man vill fira jul-nyår där....Finns det flygstolar?? Eller är det charter? Mn fråga är väl egentligen denna: Har någon av er firat jul och nyår på Cypern? Jag har varit på Cypern tre gånger tidigare, både sommar och påsk men aldrig i december...Alla tips emottages tacksamt. Vi vill bo i Larnaca, en stad vi gillar.

Lissi - som vacklar mellan Aten och Larnaca

Sharon
2007-03-09, 23:03
2005 och 2006 fanns det billiga resor till Cypern! Både med hotell och endast flyg. Sista minuten för 1995:- för 2 veckor och det var på 4 stjänigt hotell.

Lissi
2007-03-09, 23:35
Det låter jättebra!
Vet Du vilket bolag?
Lissi

Sharon
2007-03-10, 00:01
Jag tror att det var Ving eller Fritidsresor, det var på en av deras fina anläggningar! Vi ville åka men våra barn 18 och 24 hade annat för sig och vi ville inte åka utan dom under julen.

Lissi
2007-03-10, 00:08
Jag tror att det var Ving eller Fritidsresor, det var på en av deras fina anläggningar!.

Vi kollar vidare!
Tack för tipset.

sofiaah
2007-03-14, 16:12
Hej Lissi!

Har bott på Cypern (Larnaka) och funderar på att flytta tillbaka dit så småningom. Kan verkligen rekommendera Larnaka vid jul och nyår. Förut kunde man alltid hitta charter vid den tiden på året med Ving eller Fritidsresor, charter eller endast flygstol. Vet ej dock om det kommer att finnas i år. Om du väljer charter så kommer du med stor chans hamna på Atrium eller Kition i stan, kanske det även finns alternativ att hamna ute i Larnaka Bay men då är det ju ett avstånd till stan. Om du endast väljer flygstol finns det ett antal billiga hotel-apartments inne i stan, väldigt centrala. Då är det bara att ringa och boka rum själv. Ifall charter inte skulle gå detta år, så är Czech Airlines det billigaste alternativet. Larnaka är en underbar stad och det brukar vara mycket som händer vid den tiden av året, marknader och arrangemang, särskilt på Finikoudes, strandpromenaden. Lite längre fram i år kan du kontakta CTO, Cyprus Tourism Organisation, för att få veta planerade arrangemang. Vill du veta mer, så är det bara att fråga mig :)

Lissi
2007-03-14, 17:27
Tack för info!
Vi är 2 viljor hemma, en jättemycket för Aten över nyår och en för Larnaca. Vi ska fundera vidare. Blir det Larnaca ,dit jag hellre åker en påsk om JAG får bestämma, så hör jag gärna av mig igen.
Lissi