handdator

Visa fullständig version : grekland....


LinaRosell
2007-03-07, 15:05
Tjena.
Jag och min sambo har planer på att åka iväg 3 veckor någon gång mellan juni och september. Vi kommer resa med reguljärflyg. När är det lättast att fian bra och BILLIGT boende i Grekland? Vi komemr landa i Athen och sedan ta oss därifrån till någon närliggande fin ö, några tips?
Tacksam för alla svar! =) Lina

Janet
2007-03-07, 15:34
Åk under lågsäsong, för er typ i början av juni och hela september. Då är rummen billigast!

Och åka från Aten säger du... hm. Det råder delade meningar om öarna som ligger nära Aten men personligen tror jag, efter vad jag har läst och hört, att Poros är en fin ö.

Jag har själv varit på Egina och Agistri. Blev inte överförtjust i någon av öarna, även om båda var okej. Agistri är väldigt litet, något som kan vara bra att veta.

Poros sägs ha väldigt fint snorkelvatten har jag för mig!

Ni kan ju ta färjan till Kykladerna och välja och vraka på pärlorna där ute i havet! Eftersom ni har så lång tid på er menar jag! bye_bye

Lycka till!

Eva L
2007-03-07, 15:44
Västra kykladerna är ju väldigt tillgängliga från Aten och om ni inte reser i perioden från slutet av juli - 20 augusti bör det inte vara några problem att hitta bra boenden. Jag har besökt Sifnos i början av september och då fanns det relativt mycket att välja bland.

Eva

LinaRosell
2007-03-07, 16:33
Tack så jätte mycket för tipsen. Transport från Athen till "pärlorna" antar jag är båt, men hur mycket kostar det tror ni?