handdator

Visa fullständig version : Naxos i Augusti/september


MFrode
2007-03-07, 11:30
Hej! Jag och min sambo har tänkt att åka till Naxos i sommar.Första gången! Så nu har jag lite frågor. Om det finns någon snäll person som vill svara...:)

Vi har tänkt att åka charter med apollo, och bo på hotell harmony. Är det ett bra hotell? Jag har varit inne på apollos hemma sida och tittat. Där kan man välja till transfer för 125kr/person. Är det taxi/buss från naxos hamn till hotellet? Eller är det för båtresan.?!? Om inte.
Kan man boka båtbiljett från apollo eller kan man boka det hos någon annan.
Jag har läst här på forumet att båtbiljetterna går åt väldigt fort. Så därför tänkte jag att det är kanske bättre att boka här hemma innan man åker.

Tacksam för svar!:D

Titti
2007-03-07, 11:55
Hej!

När jag åkte till Naxos med Apollo för några år sedan, ingick i transferavgiften: buss från Santorinis flygplats till hamnen, färja till Naxos, buss från hamnen till hotellet. Det är säkert så fortfarande. Men ring och kolla för säkerhets skull!

Trevlig resa! Titti.:)

MFrode
2007-03-07, 12:25
Tack så mycket för ditt svar Titti.:)

Jag blir väldigt tacksam för fler svar.

coanma
2007-03-07, 17:42
Om du kjøper charter til Naxos og betaler for transporten kommer du helt frem til reisemålet.

MFrode
2007-03-07, 18:31
Tack då kan jag vara lugn!!:)

Annki
2007-03-07, 19:42
Hej MFrode!

Vi bodde på Harmony i sommras och var jättenöjda, är övertygad om att ni också kommer att få det härligt där. Hotellet är väldigt fint och kanske det allra bästa är närheten till den fantastiska Plakastranden, det tar bara ett par minuter att gå ned dit. Om ni går in få Naxosforumet här, sid. 2 under "båtfärden till Naxos" inlägg 16 (det blev lite krångligt, men jag vet inte hur man länkar dit, hoppas ni hittar) så har jag lagt in några bilder från stranden nedanför hotellet.
Appropå transfer så tror jag det är smidigast att ta det via Apollo, det blir knappast billigare heller på annat sätt.
Jag har skrivit två resebrev här från Naxos 2005 och 2006, där finns en del utflyktstips som ni kanske kan ha nytta av.

Hoppas ni får det härligt på Naxos det är en fantastisk ö med mycket att upptäcka! Hyr om möjligt också bil och ta er upp i bergen till de små byarna.

Ann-Kristin bye_bye

AnitaC
2007-03-08, 10:02
ÅÅÅÅÅÅÅ, gjett om jeg ble misunnelig:cool:. Vi (min mann og jeg) var på Naxos og bodde på Hamony i 2005. Den beste og værste ferien jeg har hatt.
Den beste fordi vi stortrivdes på Naxos, hotellet var akkurat det vi ønsket oss. Lite, utrolig rent, stille og med koselig betjening. Nydelig å sitte på balkongen om kvelden, så forresten noen skjeldne fugler og ugler som likte seg på de elektriske ledningene. Sovnet til bølgeskvulp, våknet til det samme og i tillegg fuglekvitter, kuer som rauter osv. Bassenget var alltid rent. Kort vei til den beste stranden i hele verden. Tavernaen rett nedenfor hotellet serverer masse god, tradisjonell gresk mat og det er kort vei både til byen og til andre tavernaer, barer og disco i området.
Det som gjorde ferien til den værste var at jeg fikk urinveisinfeksjon, fikk antibiotika på sykehuset, men b fikk en allergi (tåler bla. ikke solsnyft_drop) som jeg fortsatt sliter med i dag.
Mannen min hadde hatt et uhell på sykkel i mai og hadde satt inn et tanninnplantat, det falt selvfølgelig ut da vi spiste is på stranden fredag kl. 16. Apolloguidene var ikke altfor hjelpsomme, men ved hjelp av betjeningen på tavernaen ved hotellet fikk vi time samme kveld. Apolloguiden var svensk/gresk og snakket flytende gresk. Hun fulgte oss til tannlegekontoret og sa Lykke til og gikk...... Heldigvis gikk det bra, tannen kom på plass og sitter enda. Kjempe service hos tannlegen som forklarte alt han gjorde ... på gresk. Vi leide moped (hadde nok vært bedre med bil for de lengste turene, men vi hadde det kjempe gøy) og reiste rundt på øya. Kjempe hyggelige mennesker overalt vi kom , mye å se og oppleve:).

Ønsker dere god tur. Sikker på at dere får en kjempe tur.

Klem fra Anita

MFrode
2007-03-08, 10:30
Tack för era svar. Ska nu springa och läsa resebrev från Annki._B-anana