handdator

Visa fullständig version : Agios Nikitas frågor


Katta
2007-03-05, 02:01
Hej!

Är det någon som har bott på Fetsis apartments i Agios Nikitas?
Kollade in deras hemsida och läget är ju INTE fy skam, men hur är lägenheterna osv? Vi är en familj med 3 barn varav en bäbis så en lägenhet på bottenplan verkar ju kanon för oss!

Om det är någon som har bra taverna tips tar jag gärna emot dem!
Undrar också om det finns något bageri på stället?
Förresten, ALLA bra tips om ALLT tas tacksamt emot! :D

Jag har varit vid ett flertal tillfällen i byn, men för att ta mig över berget och bada på underbara Milos beach! klapp_klap


Vi tänkte bo 1 vecka i Agios för att sedan tillbringa vecka nr 2 i Parga.
Det kan ju inte gå fel, eller hur?!! flabb_flab flabb_flab flabb_flab

/Katta

PO
2007-03-05, 11:53
Jag har inte bott där men legat på stranden framför hotellet ett par ggr och tänkt att "där ska vi absolut bo nå´n gång", det ser alltid trevligt och välskött ut.
Om Du har småknattar så bada där och inte norr om "gatan" där är det
tvärdjupt efter ett par meter, jag har aldrig sett en så brant sandbotten.

"Gatan" sept. 2006
http://www.kallekung.nu/po/copper/albums/Lefkas_2006/normal_Lefkas_2006-09-29_14-16-22.JPG

Svårsmält lunch i Agios Nikitas
http://www.kallekung.nu/po/copper/albums/Lefkas_2006/normal_Lefkas_2006-09-29_14-18-48.JPG

//PO bye_bye

Agapi
2007-03-05, 17:50
flabb_flab hahahahaha

liselotti
2007-03-05, 18:53
Hej Katta
Vi bodde två veckor i A.N. för ca 5 år sedan. DÅ fanns det ett bageri. Inte speciellt uppdaterad:rolleyes: . Älskar Milos beach också.

Vi fundera på att resa till Lefkas i sommar igen. Till Vassiliki. Hur tar ni er ner? Apollo ticket?

Katta
2007-03-06, 00:30
PO: Ha ha ha.... helt klart svårsmält! :D
Vad bra att det verkar välskött!
Vi har bott i Nidri innan och aldrig på västsidan. Då har man fått knô in sig i svettig hyrbil och åkt lååångt för att komma till alla underbara stränder!
Småkottarna i bilen har väl inte alltid varit helt glada...
Nu när "kotte" nr 3 är här testar vi ett nytt koncept. flabb_flab
Ifrån Agios går det ju betydligt fortare att ta sig till Kathisma, Egremni, Porto Katsiki osv. Skulle man inte orka åka någonstans så gör ju inte det något heller, ett MER än bra bad ligger ju bara några meter framför och ta en taxibåt runt udden är ju inte heller jätte jobbigt! :)

liselotti: Det låter ju jätte bra! Om det fanns ett bageri där för 5 år sedan så borde väl det ligga kvar tycker man!? Var bodde ni någonstans då?
Hur var maten på tavernorna där? Hur är det med supermarkets i byn, vad har de för utbud? Jag antar att det går att handla tex frukt, grönsaker, bröd och annat till frukost/medhavd lunch, eller?!! Sist vi var där kommer jag ihåg att det kom en frukt/grönsaks bil och sålde direkt ifrån bilflaket! Mycket kan ju ha ändrats sen dess..
Vi har köpt Apollo ticket till Preveza där vi sedan har hyrt en bil för att ta oss till Lefkas.

bye_bye Katta

PO
2007-03-06, 13:57
En km eller två norr om AN ligger också en kanonstrand, nära kustvägen och med liten taverna.

Kolla in bilder o satelitbild/karta från Lefkas här! (http://www.panoramio.com/map/#lt=38.761044&ln=20.694122&z=6&k=2&a=1&tab=1)

//PO
-197 dagar till Karpathos! bye_bye

liselotti
2007-03-06, 22:50
Vi bodde på Olive Tree.
Det fanns två små affärer. En av dom hade en del frukt och grönt att sälja. Annars lite ost, mjölk m.m. Tavernorna var helt Ok. Ett ställe att köpa Gyros på fanns också.
Varje morgon kom en liten tant på en åsna, ner från berget för att sälja apelsiner. Men som sagt - det var 5 år sedan....

Katta
2007-03-08, 00:53
PO: Ska kolla upp den stranden när vi är där.
Kul med satelitbild över Lefkas!!! :)


liselotti: Åh, vad bra att det finns ett gyros ställe! Barnens absoluta favorit! _B-anana


Hoppas nu bara att Fetsis svarar så att vi får någonstans att bo också!
Annars blir det till att tänka om..snyft_drop


Tack för all hjälp!
bye_bye Katta

Aurora
2007-05-21, 10:25
Hej Katta!

Detta svar kanske kommer sent? Du kanske redan har åkt till Lefkas, men jag såg din fråga nu och det är faktiskt så att vi bor på Fetsis Apartments just nu, inne på andra veckan.

Lägenherna är bra! Rymliga och med ett rätt ordentligt kök. Ett sovrum med två enkelsängar som vetter mot baksidan och ett vardagsrum med en dubbelsäng mot framsidan. Och ett bra badrum. Städning4-5 ggr/vecka och nya lakan och handdukar var tredje dag. Det enda negativa jag kan komma på är att det är mörkt i den bakre delen av lägenheten, och det för att huset ligger alldeles mot bergväggen. Fuktikt blir det ju också eftersom det ligger precis vid havet. Men läget är verkligen underbart. Speciellt med barn som har en toppen lekplats i "trädgården" och badstranden framför nosen. Muren som löper framför hindrar de minsta barnen att allt för fort nå vattnet.

Tavernor finns flera som är bra. Det behöver du inte oroa dig över. Det finns fyra minimarkets med det mesta man behöver. Vi åker dock ofta in till Lefkada Town och handlar, tar endast 10 minuter med bil. Där kan man också maila.

Hoppas att du fått tag på Dimitris eller Kiki på Fetsis Apratments, det är ett bra val!

Aurora

Katta
2007-05-21, 20:59
Detta svar kanske kommer sent? Du kanske redan har åkt till Lefkas, men jag såg din fråga nu och det är faktiskt så att vi bor på Fetsis Apartments just nu, inne på andra veckan.

Nja, inte sent i den bemärkelsen att vi redan varit på Lefkas utan mer att vi faktiskt bokade om! ;)
Försökte upprepade gånger få tag på Fetsis A både via mail och telefon utan resultat, så till slut gav vi upp.:mad:

Jätte gulligt ändå att du skickade en lägesrapport direkt ifrån plats!!!:)
Kan tänka mig att det är ett alldeles ypperligt ställe att bo på med "småkottar", men som sagt det får bli nästa gång...

Ha en underbar fortsatt semester!
Det suger inte liiite i Lefkas tarmen nu...

bye_bye Katta