handdator

Visa fullständig version : Grekisk musik


Gudde39
2005-02-18, 16:01
Kan någon tipsa mig om en bra cd-skiva med grekisk musik.Tänkte köpa en cd ,där det går bra att dansa zorba efter.Skall lära min "gubbe" att dansa zorba.Vi åker ner till Rhodos i maj.Kram gudde

Gudde39
2005-02-18, 16:04
Hejsan.Kan någon tipsa mig om en bra cd-skiva med grekisk musik,tänkte lära "gubben" dansa zorba.Vi åker till Rhodos i början på maj.Kram Gudde

Kalimera
2005-02-22, 07:44
Kan någon tipsa mig om en bra cd-skiva med grekisk musik.Tänkte köpa en cd ,där det går bra att dansa zorba efter.Skall lära min "gubbe" att dansa zorba.Vi åker ner till Rhodos i maj.Kram gudde
Här hemma är det svårt att hitta skivor med bra grekisk musik. Men om du menar att du vill lära din "gubbe att dansa zorba" så som jag tänker, finns det samlingskivor med "populär grekisk musik" att köpa på exempelvis Åhlens. Oftast finns låten "Zorba" med på dessa skivor.

Janne

Kallithea
2005-02-22, 09:07
Hejsan.Kan någon tipsa mig om en bra cd-skiva med grekisk musik,tänkte lära "gubben" dansa zorba.Vi åker till Rhodos i början på maj.Kram Gudde

Dansen som dansades i filmen Zorba the Greek heter hasapikoserviko [schasapikåservikå]. :p Det finns gott om musik att dansa den till. Någon annan får komma med ett direkt tips.. :rolleyes:

Kallithea
"som vaknade till liv efter en kurs i grekisk dans"