handdator

Visa fullständig version : Profil!!


Siri A
2007-03-04, 17:26
Vill bara tacka dig Janne :D

Jätte kul att man kan skriva lite mer om sig själv i sin profil...flabb_flab

// Siri - Som inte kan fylla i något förren i sommar....snyft_drop

bob-kåre
2007-03-04, 23:46
Tycker alla borde gå in och fylla på sin profil :)

Hasse
2007-03-05, 07:13
Tycker alla borde gå in och fylla på sin profil :)



Att fylla i sin profil är alltid upp till var och en om man vill göra. En del vill inte skylta med vare sig sitt riktiga namn, ort, ålder eller annat. Den personliga integriteten gäller.



Hasse :cool:

Eva L
2007-03-05, 08:09
Klokt Hasse vissa överväganden bör alltid göras innan personliga uppgifter sprids på internet. Jag skulle tex aldrig lägga ut mitt personnummer.

Eva

xenos
2007-03-05, 09:35
Tycker alla borde gå in och fylla på sin profil :)

Vilken ypperlig chans att skapa ett alias som innefattar hela personligheten.
Man kan fejka en identitet och uppnå nya sidor av sig själv.

Oscar Wilde: ”Ge människan en mask och hon kommer att säga sanningen.”

Lefteris

inkfish
2007-03-05, 12:01
Klokt Hasse vissa överväganden bör alltid göras innan personliga uppgifter sprids på internet.

Dess värre blir det svårare och svårare att hålla på det där. I dag finns sajter som med hjälp av diverse kryphål i lagar tillhandahåller närgångna uppgifter om en.

Det räcker att veta en persons namn för hitta vederbörandes födelsedag. Eller att veta telefonnr för att få veta namn, adress, födelsedag, hur huset där vederbörande bor ser ut osv.

Och dessutom en sajt där man kan kolla någons årsinkomst.

Elisabet
2007-03-05, 12:06
Och dessutom en sajt där man kan kolla någons årsinkomst.ANONYMT och GRATIS till och med :mad:

Men profilen här på K handlar ju inte alls om sådant utan om favoritmat mm. Inte desto mindre är det helt och hållet upp till var och en om de vill svara på det - och man ska inte behöva höra att andra tycker att man borde göra det.

Förresten finns det säkert fler än jag som inte kan fylla i något, till exempel för att man inte har någon favorit-ö.

Hasse
2007-03-05, 12:29
Förresten finns det säkert fler än jag som inte kan fylla i något, till exempel för att man inte har någon favorit-ö.



I detta fall kan inte jag heller göra det. Har efter ivriga funderingar genom åren försökt få en favorit-ö men det vill sig inte riktigt. Vet inte hur jag ska göra, bara gilla läget tror jag.



Hasse :cool:

Eva L
2007-03-05, 13:59
Dess värre blir det svårare och svårare att hålla på det där. I dag finns sajter som med hjälp av diverse kryphål i lagar tillhandahåller närgångna uppgifter om en.

Det räcker att veta en persons namn för hitta vederbörandes födelsedag. Eller att veta telefonnr för att få veta namn, adress, födelsedag, hur huset där vederbörande bor ser ut osv.

Och dessutom en sajt där man kan kolla någons årsinkomst.

Tack jag vet:mad: Känner en kvinna som inte längre dejtar några män utan att kolla i alla tillgängliga register. Lite underligt i mina ögon. Min kommentar var mer avsedd för att få läsaren att tänka på att vi alla är olika och själva väljer vad vi vill ha med. Det vi skriver och delar med oss har vi ju ändå kontroll över i en viss bemärkelse.

Eva

inkfish
2007-03-05, 14:55
Min kommentar var mer avsedd för att få läsaren att tänka på att vi alla är olika och själva väljer vad vi vill ha med. Det vi skriver och delar med oss har vi ju ändå kontroll över i en viss bemärkelse.


Jodå, jag fattade allt det, associerade bara vidare.

Hur mycket information man lämnar om sig själv på ett forum - jag har aldrig förstått varför det öht ifrågasätts.:o

På alla andra forum jag sett har majoriteten nick, alias. Kalimera är det enda forum jag sett där väldigt många heter sina namn - och också det enda jag sett där vi som valt att vara helt anonyma ställts till svars för det. I Kalimeras barndom kom det upp till diskussion ibland, man ansågs ha nåt att dölja - som helst skulle avslöjas mot ens vilja.:(

Jag är glad att det inte är så längre. Det är rätt irriterande när folk till varje pris försöker få reda på vem man är - trots att man inte känner varann.

Siri A
2007-03-05, 15:00
Klokt Hasse vissa överväganden bör alltid göras innan personliga uppgifter sprids på internet. Jag skulle tex aldrig lägga ut mitt personnummer.

Håller med Hasse, Eva mf. jag skulle heller aldrig lägga ut personliga uppgifter,
men nu vad det ju inte det saken handlade om...;)
Om man får veta t.e.x. vilka öar andra tycker om så kanse man blir lockad att åka till dessa
el. pröva en ny maträtt eller nåt annat...flabb_flab

Kul alltså att få mer tips, inte att veta mer om andra...jag kanske var lite otydlig..:rolleyes:

// Siri

Eva L
2007-03-05, 15:30
Jag tittar nästan aldrig i medlemslistan och min egen favoritö Amorgos har jag bara besökt en gång. Har många andra favoriter också och gillar att variera mig. Sån är jag helt enkelt men visst kommer jag att besöka Amorgos igen och min andra favorit Folegandros får om inget oväntat inträffar besök av mig till sommaren igen. Jag behöver förändring för att utvecklas och vara nöjd och det är ganska enkelt att byta resmål. Betydligt svårare att byta jobb om man som jag har ett intressant och hyfsat välavlönat jobb. Tänk att vakna upp en dag i den övre medelåldern och upptäcka att inget nytt händer. Ser samma typ av filmer, läser samma typ av böcker, kläderna liknar de som redan hänger i rader etc.:mad: Favoritmaten varierar också men den får gärna innehålla får eller getost, vara kryddad med kanel eller en liten bit vaniljstång. Vinet ska vara smakrikt, ölen mörk, frukten mogen och chokladen mörk.

Eva

bob-kåre
2007-03-05, 23:02
Att fylla i sin profil är alltid upp till var och en om man vill göra. En del vill inte skylta med vare sig sitt riktiga namn, ort, ålder eller annat. Den personliga integriteten gäller.



Hasse :cool:
Helt klart är det så, men jag tycker inte frågor som "Första resan till Grekland:" "Intressen:" "Antal besökta öar:" "Favoritöar:" och dom andra inskränker på den personliga integriteten, men tycker folk det själv så behöver dom ju givetvis inte fylla i.

Eva L
2007-03-06, 07:14
Om man får veta t.e.x. vilka öar andra tycker om så kanse man blir lockad att åka till dessa
el. pröva en ny maträtt eller nåt annat...flabb_flab

Kul alltså att få mer tips, inte att veta mer om andra...jag kanske var lite otydlig..:rolleyes:

// Siri

Bästa restipsen får du av att läsa andras resebrev eller titta på fina fotoresebrev här får du personliga reflektioner och annat smått och gott. Sen är vi ju olika och jag kan nämna som ett exempel att en av de tavernor jag gillat minst på Kreta rosats av många andra och jag fattar ingenting;)

Det vi gillar som unga ratar vi kanske några år senare när intressena eller smaklökarna utvecklats. En del vill ha party andra bara lugn och ro.
Några stannar bara några dagar på varje ö-luff medan andra blir kvar ganska länge på den ö som de gillar.

Jannes Kalimeramera är ju också en stor tillgång för den som vill veta mera.

Eva