handdator

Visa fullständig version : Lesvos om 116 dagar ! !


Hasse
2007-03-03, 18:01
_B-anana Bokat och klart från och med idag ! Nu börjar nedräkningen till vår resa den 27/6. Lesvos som känns riktigt lockande blir en spännande upplevelse. Det blev dessutom en special som vi kom på själva. Vi frågade helt sonika Apollo om det gick bra att få kombinera både Petra/Molyvos på nordvästra spetsen och Agios Isidoros/Plomari på södra. Det gick alldeles utmärkt så nu får vi se två intressanta orter (M + P) när vi ska bo strax utanför de båda respektive.

Och det var ju inte direkt sämre att jag fick lite vårkänslor i solskenet i Uppsala klapp_klap flabb_flab

Och varför bry sig nämnvärt över att bekanta till oss befinner sig på Trinidad & Tobago i två veckor just nu? Vi har ju vår resa kvar.



Hasse :cool: :p

Lissi
2007-03-03, 18:25
Och varför bry sig nämnvärt över att bekanta till oss befinner sig på Trinidad & Tobago i två veckor just nu? Vi har ju vår resa kvar.
Hasse :cool: :p

Vad är väl Trinidad -Tobago mot 2 veckor på Lesvos???;) :D

Lissi - som ser fram emot rapport därifrån

Hasse
2007-03-03, 18:49
;) :D

Lissi - som ser fram emot rapport därifrån


Nåja, jag vet inte om jag kommer att kunna prestera något som blir infört här. Visst har jag skrivit dagbok de senaste åren men bara börjat redigera, ledsnat på vilken evinnerlig det tar att komma igenom allt och sen lagt ner projekten. Jag är helt enkelt utrustad med ett ganska dåligt tålamod.

Vi får se, kanske kan jag bättra mig ?



Hasse :cool:

JohnS
2007-03-21, 16:58
Hasse bad i en annen tråd om noen flere bilder fra petra, Lesvos. jeg legger dem ut her. jeg tar i grunnen lite oversiktsbilder, det blir mer og mer blomster, mennesker og andre nærbilder.

Siden hotellet ditt kalles Sunset, kan det være på sin plass å se hvordan solnedgangen tok seg ut fra balkongen på Hotel Michaelia, der vi bodde. Solen, en palme og en nattparkert bil under stopp-forbudt-skiltet, vakrere og mer gresk kan det vel ikke bli?

http://i117.photobucket.com/albums/o77/John1946/Div-7.jpg


Det er en fin liten spasertur til nabobyen Anaxos. Man går langs stranden forbi hele sentrum av Petra og fortsetter hovedveien til den svinger bort fra sjøen. Der tar man til høyre, og følger en grusvei/sti langs stranden helt til nabobyen, ca 1,5 km. Ser man seg tilbake straks man har tatt av fra hvedveien, ser man byen, med den dominerende klippen med kirken som et konstant landemerke.

http://i117.photobucket.com/albums/o77/John1946/Div-10.jpg

Veien er vakker og fredelig, med litt av hvert å se på underveis. Har du øynene med deg når du går forbi en litn vik med grunt vann, kan du like ved land se denne krabaten

http://i117.photobucket.com/albums/o77/John1946/Div-8.jpg


Anaxos er en liten by med en nydelig strand, noen tavernaer, et par av dem virkelig gode, et lite og et enda mindre supermarked, og ikke stort mer.

http://i117.photobucket.com/albums/o77/John1946/KopiavDiv.jpg

Herfra har man også utsikt til Molivos langt borte, med borgen på toppen av byen. Peta ligger mellom byene, men er ikke synlig herfra.

http://i117.photobucket.com/albums/o77/John1946/Div-6.jpg

Og til sist, man kan jo ikke være på ei gresk øy uten det obligatoriske bildet av fiskeren og hans båt, stadig med klippekirken i bakgrunnen.

http://i117.photobucket.com/albums/o77/John1946/Div-13.jpg

Hvis det er noe du vil vite mer om, så si fra, Hasse.

John

Siri A
2007-03-21, 17:01
Ha det så jätte trevligt...flabb_flab

Siri - 80 dagar kvar till Naxos_B-anana

Hasse
2007-03-21, 19:27
[quote=JohnS;80493]Hasse bad i en annen tråd om noen flere bilder fra petra, Lesvos. jeg legger dem ut her.



Mycket trevligt John, och riktigt högklassiga bilder du har ! Jag har letat i flera veckor (ja inte så aktivt kanske men då och då) efter mer foton som inte bara visar byar och annat på avstånd. Foton inne i byarna är mer värda tycker jag men det måste ju så klart finnas kvar något att vila ögonen på under våra två veckor på Lesbos i Juli. Andra veckan bor vi nere i Agios Isidoros på södra kusten.


Hasse :cool:

JohnS
2007-03-21, 21:51
Du må avgi rapport når du kommer tilbake. Vi har bestemt oss for at vi skal tilbake til Lesvos, og selv om vi likte Petra fantastisk godt, blir det nok Plomari eller kanskje Mytilini by neste gang. Så all info om Plomari er velkommen.

inkfish
2007-03-22, 12:34
Fantastisk bläckfiskbildklapp_klap

Hasse
2007-03-22, 13:35
Fantastisk bläckfiskbildklapp_klap



Mmmm, klart gullig liten pryl flabb_flab

Den ska jag leta efter i juli.



Hasse :cool:

JohnS
2007-03-22, 18:34
Fantastisk bläckfiskbildklapp_klap

Takker! Og dersom du vil kopiere bildet og henge det på veggen sammen med familiemedlemmer og andre artsfrender, er du hjertelig velkommen til det!flabb_flab flabb_flab

inkfish
2007-03-22, 21:56
Tack John! Det är så sällan man får tillfälle att fotografera dem annat än hängande utanför en taverna. Vattnet måste vara lugnt och klart - och man får vara snabb som tusan.

Därför är det en imponerande bedrift att ha tagit en sån bild!

Hasse: hälsa den från mig i så fall:D

JohnS
2007-03-23, 08:26
Blekkspruten lå nede i en grop mellom steinene øverst til venstre i bildet, og var nesten usynlig. Med ujevne mellomrom oppdaget den tydeligvis noe fristende som drev forbi, og nærmest eksploderte ut av hullet, før den trakk seg like fort tilbake. Hvert angrep varte max. 2 - 3 sekunder, så jeg samnet mitt gammeldagse speilreflexkamera, som er litt raskere i utløseren enn det digitale.

Jeg hadde 5 eller 6 mer eller mindre mislykkede forsøk før jeg fikk dette etter ca 20 minutter, da resten av følget (les: min kone) begynte å bli nokså utålmodig etter å komme videre.

Bruker blekkspruter mobiltlf. forresten? Eller hva er det som synes rett til høyre for kroppen? Min livlige fantasi ser ikke bare en, men to......;)

Zanét
2007-03-23, 09:54
Bruker blekkspruter mobiltlf. forresten? Eller hva er det som synes rett til høyre for kroppen? Min livlige fantasi ser ikke bare en, men to......;)
Ingenting är omöjligt och det är säkert inken som lämnat kvar sina gamla mobiltelefoner till sin släktning flabb_flab

//Zanét bye_bye

inkfish
2007-03-23, 15:08
Bruker blekkspruter mobiltlf. forresten? Eller hva er det som synes rett til høyre for kroppen? Min livlige fantasi ser ikke bare en, men to......;)

Japp, två stycken vita Nokia av äldre modell, jag ser dem ocksåflabb_flab

Just den där ringen av stenar framför bläckfisken är karaktäristisk. Den "boar" med stenar omkring sig så det är sådana "stenringar" man ska titta efter när man letar bläckfisk.

Jättebra bild, verkligen!klapp_klap

Hasse
2007-03-27, 09:21
TACK igen till Er som har skickat lite av Era privata bilder från flera orter på Lesbos till mig de senaste dagarna (ingen nämnd, ingen glömd)

_B-anana bye_bye

Det jag har fått se stärker verkligen vår tanke att det är både en väldigt vacker och lite ovanlig ö vi ska till. Ovanlig i alla fall jämfört med många av de öar vi sett fram till nu.



Hasse flabb_flab :cool: