handdator

Visa fullständig version : Karpathos 2006 bildspel


Alex89
2007-03-01, 19:30
har gjort ett bildspel och lagt ut på youtube , bilderna är från våran resa 2006 (31/8 - 13/9) .många av er kommer att känna igen er :)
och ni som inte har varit på Karpathos kanske får inspiration att åka dit :)

http://youtube.com/watch?v=f5TBrFNfJAY


ps, ha med en tanke att det var mitt första klipp har någonsin jag har gjort.och + att denna inte kommer att ligga ute mer än 1 månad.
/Alex bye_bye

Nora
2007-03-01, 19:51
Så fine bilder, Alex! Supert at du vil dele dem med oss!:) Jeg har vært på Karpathos 7 ganger, men får fremdeles sug i magen av lengsel når jeg ser sånne bilder.:o
Hilsen Margrethe (72 dager igjen til Karpathos...)

ramses
2007-03-01, 19:54
Tack Alex. Har inte varit på Karpathos, men det spelar ingen roll. Bilderna i kombination med den fina musiken gör verkligen att "greklandskänslan" infinner sig. Ska genast kolla nedräknaren för att se hur lång/kort tid vi har kvar till vår resa.

Alex89
2007-03-01, 19:55
oj 7 gånger , det var inte lite det ;) hoppas att jag kan åka dit i sommar :cool: javisst längar man när man ser bilderna.

Alex

Alex89
2007-03-01, 19:59
Ska genast kolla nedräknaren för att se hur lång/kort tid vi har kvar till vår resa.

vart ska ni åka? bye_bye

Alex

ramses
2007-03-01, 20:02
"Grovplanen": Aten, sen Sifnos, Milos och Kreta. Där är det Paleochora på södra Kreta som gäller. Och Chania. Tre veckor ska vi vara ute.

Alex89
2007-03-01, 20:07
Nice ;) athen ska jag till med..


ALex

Paulina
2007-03-01, 20:42
Tack för bildspelet! Jag åker till Karpathos/Lefkos för första gången i slutet av augusti så det var verkligen passande! :)
Tyvärr stannar jag bara en vecka... när jag ser detta tänker jag att jag borde vara där längre!

Alex89
2007-03-01, 21:03
ja , det är verkligen en underbar ö.solnedgångarna är i Lefkos så dom kommer du att se :) åsnan är från lefkos och alla bilder därifrån fram till Vassilis och jag på kortet. :)


Alex ;)

Riitta
2007-03-01, 21:20
Tack för titten:) Det var härligt och känna igen många av platserna du visade:)
Musiken var kanon också.Speciellt Kotsiras:D ;)

Riitta

Lindiz
2007-03-01, 21:21
Jättefint... blir såååå greklandssjuk när jag ser bilderna.... och det är väl typ 140 dgr tills vi ska iväg!snyft_drop

Alex89
2007-03-01, 21:22
hehe ja kotsiras är kanon ! :cool:
jag har längtat tillbaka ända sen vi lämnade Karpathos. :(bye_bye


Alex

Nora
2007-03-02, 08:50
oj 7 gånger , det var inte lite det ;) hoppas att jag kan åka dit i sommar :cool: javisst längar man när man ser bilderna.

Alex

He he, ja sånn er det, når man er blitt hekta..:o Kanskje du også er på vei til å bli det, syns ihvertfall jeg kan merke visse symptomer på det...;) flabb_flab
Fortsett sånn, godt med Karpathos å få litt reklame! For turist-tallet der er visst på vei nedover, dessverre.

Hilsen Margrethe

Rossa
2007-03-02, 09:26
Oh vilka underbara bilder. Vi ka åka till Karpahos för första gången denna sommaren så nu blev man bara ännu mer sugen.
Rossa.

Lissi
2007-03-02, 09:28
TACK för fina bilder och HÄRLIG musik! Blir det SÅ bra första gången, vad ska vi inte ha att se fram emot sedan då;) klapp_klap

Lissi

Alex89
2007-03-02, 09:41
Nästa gång kommer det att bli en bildvideo om just Karpathos (för att locka fler från kalimera och utanför kalimeras värld att resa till Karpathos , och inte bara mina bilder jag tog utan andras med. så har ni några fina bilder på Karpathos skicka gärna dom till mig.


Vad roligt att ni tycker det var bra , var lite rädd att ni skulle tycke den var otroligt dålig.


Alexbye_bye

Ivi
2007-03-02, 10:42
Vad härligt Alex! klapp_klap Oj, vad jag ser fram emot nästa besök på Karpathos i maj (för fjärde gången inom två år faktiskt)!

Och nu vet vi alla hur den där "kalinichta"-låten av Nikos Verdis låter också :)
Har hans CD med just den låten här hemma, men inte kom jag ihåg att han faktiskt sjunger "kalinichta" flera gånger där, när du efterlyste låtens namn ett tag sedan...Har inte lyssnat på just den CD:n på länge, men nu ska den dammas av :) Att du sedan valde en låt av Kotsiras också till bilderna är absolut värt extra klapp_klap

Cool (i dubbel bemärkelse) avslutning på bildspelet också ;)

Ivi

Alex89
2007-03-02, 10:56
Och nu vet vi alla hur den där "kalinichta"-låten av Nikos Verdis låter också

Ivi

Ja f*an äntligen hittade jag låten klapp_klap , (ärligt så trodde inte jag att det var Vertis som sjuöng)
jag satt och höll på att designa några bilder till mitt projekt och då lyssnade jag förstås på Ouzo Fm , då tycktes jag höra låten som jag fick in någonstans i Grekland i planet (Thessaloniki tror jag att det var).Det prasslade enormt mycket men jag fick tillslut in frekv. så att det blev perfekt ljud och hörde låten i kanske 20 sekunder.Det sista ordet jag ordet jag hörde var förstås Kalinichta. (låten går Ti lathos ekana gia pes mou twra me mia kalinichta ) jag kollade upp låtarna på playlistan och till min stora förvåning står det Vertis :eek:
jag blev förstås skitglad och tankade hem den fortaste tankning jag någonsin gjort , sen gick den hela dagen runt runt hemma.;)
Det kunde ju inte ha varit så lätt för er som fick ett enda ord att gå på , finns ju miljoner låtar med Kalinichta i :D

hehe jag drog ut sista bilden så att ni fick höra klart låten om ni ville , hatar låtar som avbryts mitt i sången.

Alex

Alex89
2007-03-02, 11:06
Kanskje du også er på vei til å bli det, syns ihvertfall jeg kan merke visse symptomer på det...;) flabb_flab



he he , Jag har märkt det själv;) , Karpathos är hittils den bästa ön jag har besökt flabb_flabflabb_flab :cool: och då har jag varit på alla dom vanligaste öarna.

Alex

martinifk
2007-03-02, 17:23
Vilket underbart bildspel, nog fick man lust att besöka Karpathos:cool:

och vilken härlig musik:)

Vad heter dessa 2 låtar:rolleyes:

Alex89
2007-03-02, 18:01
Tjena!

Den första fick du via msn av mig , men den heter Ti lathos ekana med Vertis , och den sista heter S'agapaw med Yiannis Kotsiras.
:cool:

martinifk
2007-03-02, 18:03
Tjena!

Den första fick du via msn av mig , men den heter Ti lathos ekana med Vertis , och den sista heter S'agapaw med Yiannis Kotsiras.
:cool:


Tackar så mycket:cool:

lillåslund
2007-03-05, 09:56
ååå vilka härliga bilder!! vi åker till Karpathos 2 veckor i augusti.. nu längtar jag ännu mera!!_B-anana

BOKA
2007-03-05, 12:56
Härligt bildspel som Du har satt ihop. Förstår att Du gillar Karp skarpt. Vi åker också till Karp för första gången i år och landar den 28 juni.
_B-anana