handdator

Visa fullständig version : Hotell Blue sea i Agios Georgios???


Lizel8
2007-02-27, 21:47
Hej!
I början av juli åker jag, min tolvåriga dotter och mina föräldrar till Korfu. Vi ska bo på Hotell Blue sea i Agios Georgios. Vill gärna veta allt om hur hotellet är. Rent och fint? Kackerlackor? Lite läskigt... :o
Hur är poolen, trädgården, området runt omkring? Närmsta stranden som enligt katalogen ska ligga 250 m bort? Den andra långa stranden som ska ligga ca 800 m bort? Finns det så man kan gå och strosa och titta i affärer på kvällarna som min dotter tycker mycket om? Mina föräldrar har tagit halvpension på hotellet, hur är maten där? Snälla berätta allt ni vet?

Mvh
Liselotte

mimi
2007-02-28, 07:57
Härligt med Korfu!
Vi var där i somras och trivdes jättebra. Härlig strand.

Vi boddde inte på Blue Sea men vi åt där än gång och Apollo hade sina informationsträffar där.
Maten gillade vi inte, köttet var jättesegt och inte speciellt bra service.
Poolen var skitig!:mad:
Förlåt för det negativa! Det kanske är annorlunda iår.;)

Annars får ni det jättehärligt!
Jag rekommenderar att ni åker på Kostas boat trip.
Missa inte heller turen med Apollo till Paradise Beach._B-anana

Ha det så underbart och fråga gärna om det är nått annat ni undrar.

Lizel8
2007-02-28, 11:39
Hej!
Tack för svar... Att det var lite negativt är helt ok, jag vill ju veta. Då är man ju förberedd. Tråkigt med poolen :( men vi brukar oftast bada i havet. Tack för tipsen, ska skriva dom på min "att göra i korfulista" :)
Berätta gärna mer om Agios Georgios...
Om det är någon som bott på hotellet så skriv och berätta lite mer är ni snälla.
Mvh
Liselotte bye_bye

Tuffing
2007-08-30, 20:54
Är nyss hemkommen från en vecka på korfu boendes på Blue sea hotel. Jag och min flickvän har ingenting att klaga på. Maten var så god att vi åt där varenda dag (Blue Sea). Måste ha varit otur att ni fått segt kött. Poolen var i jättefint skick, den gjordes ren varje kväll ungefär samma tid som vi satt och åt. Härliga stränder och underbart väder. Möjligtvis att sängarna var lite hårda men så är det ju överallt i grekland flabb_flab

X-file
2007-09-06, 10:55
Bästa matstället vi testade under vår vecka tidigare i somras och trevlig personal. Hälsa även den trevliga barpersonalen på Ohlala. klapp_klapbye_bye

ylva m b
2008-10-01, 12:31
Hejsan!

Bokade just in mig till nästa sommar på Blue Sea med halvpension (jag är ute i mycket god tid:-) Vet någon ngt om halvpensionen där - buffet eller ??? Samma mat hela veckan? Brukar aldrig boka med mat inkluderad i resan men tänkte nu pröva en gång....