Visa fullständig version : Nackkudde i resemodell
Har äntligen fått tummen ur och skaffat en Sisselkudde i resemodell. Har nackkudde hemma sen många år men Greklandsresorna brukar vara besvärliga. Hittills har jag klarat mig med en uppblåsbar resekudde som jag lagt under den vanliga kudden.
Men nu har jag alltså skaffat den här i stället.
Jag är lite skeptisk till storleken hoprullad. I resväska funkar den, i ryggsäck kommer den att ta rätt mycket plats. (Boken ligger där för att ge en uppfattning om storleken):
http://i17.photobucket.com/albums/b74/mandalaki/kudde1.jpg
http://i17.photobucket.com/albums/b74/mandalaki/kudde2.jpg
Köpte den från ett företag i Svedala som heter Foamhandel, pris: 418 kr varav 70 var frakt. Tel nr: 040-40 40 15
Låter som ett bra köp....
Lycka till med packningen och sov gott...:D
Inkfish: Var har du köpt den uppblåsbara kudden??:rolleyes:
/ Siri
Tack för tipset! Kuddarna i de, för övrigt trevliga, pensionaten/små familjehotellen i Grekland är ju oftast ett sorgligt kapitel :(
Om boken i fotot följer med vid nästa resa har du en verklig läsupplevelse att se fram emot :D
Ivi
Uppblåsbara kuddar finns hos allt från flyget till pressbyrån och väskaffärerna. Ju dyrare, desto hållbarare.
Ivi: jag är mitt i boken, den är verkligen bra!
Söt kisse:)
Yeasou_B-anana
Tips:
* Sy trekk til puten, med 'håndtak' og bær det hele som en veske ombord, ha den bak ryggen under reisen på flyet eller fergen. På lengre reiser er det ganske behagelig.
*Kjøp en pose med glidelås, som presser luften ut (eks. fra Nomaden i Oslo, fine å pakke klær i også, masse frigjort plass i sekk el. koffert), el. ta en vanlig plastpose og bruk støvsuger (dammsuger?) til å fjerne luft. Tar minimalt med plass. - Har sogar fraktet dobbel dundyne på denne måten, stappet ned i sovepose-trekk (en gave!).
Puten/kudden min er ofte med på reise! Så skjønt med behagelig kudde - særlig når madrassen kjennes som den er laget av metall.flabb_flab
Söt kisse:)
Tack! och framförallt nyfiken;)
Malou: tack för tips! Där är redan en rem på den som man kan bära i. Men jag vill inte ha ett kolli till att hålla reda på, förutom stor ryggsäck och liten ryggsäck. Har funderat på att packa den utanpå den stora ryggan men det känns lite vanskligt. Får se hur jag gör.
Elisabet
2007-02-27, 11:32
Att lägga den i en plastsäck och spänna fast på ryggsäcken med ordentliga remmar borde fingera bra.
Jag har också sett att en del brukar lägga hela ryggsäcken i en sopsäck och binda ihop med remmar för att skydda den mot smuts och att remmarna på ryggsäcken rivs av. Om man gör så borde man kunna stoppa ner en kudde i sopsäcken också.
Jag har en särskild "flight pack" som jag slänger in hela ryggsäcken i när den flyger. Där har jag alltså tänkt stoppa med kudden.
Sen får vi se.
Elisabet
2007-02-27, 11:44
Jasså är det sen det gäller :D
Men då kan du väl spänna fast den utanpå eller ovanpå (som man gör med till exempel ett liggunderlag) med en rem. Du ska väl inte gå några jättelånga sträckor?
Det är det jag inte bestämt än. Jag gillar inte att ha saker utanpå ryggan, den är stor och utstickande redan som den är. Men vi får se, möjligen landar jag där ändå eftersom kudden skulle ta för mycket plats inuti.
Hur som helst är det inte aktuellt förrän i september. I juni ska jag ha resväska:p
Soldyrkaren
2007-02-27, 12:54
Där är redan en rem på den som man kan bära i. Men jag vill inte ha ett kolli till att hålla reda på, förutom stor ryggsäck och liten ryggsäck.
Fäst den lilla vid den stora när du reser så att de blir ett kolli, och sy på ett fack på kudden där du kan ha pocketbok och vattenflaska under resan. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.