handdator

Visa fullständig version : Simma i april?


BrittM
2007-02-26, 14:39
Funderar på att åka till Chania, Chrissi Akti, en vecka från mitten av april. Är vattnet i allmänhet badvänligt då? Särskilt varmt är det säkert inte men kan man alls simma?

/Britt

bob-kåre
2007-02-26, 15:43
Lika blött, lika salt men inte så varmt. ligger väl runt 18-19 grader. Kan vara lite varmare på sydsidan.

reslust
2007-02-26, 17:21
På sydsidan?
Men alla verkar tycka att det är varmare i vattnet på norra sidan?
Blir lite konfunderad.
Eva

Lissi
2007-02-26, 17:38
Vi var i Rethymnon förra året 8-15 april..Då var en rätt kall och blåsig vecka men vi badade och simmade så gott som varje dag.. Där och i Agios Nicolaus...(hette det väl?)Problemet är att det är så långgrunt, så det blir kallt innan man hunnit ut i baddjup..men man får lägga sig och simma innan...;) Vi var dock ensamma i vattnet de dagar vi badade..17 grader var det säkert..kanske mer...Som en tidig sommartemperatur hemma i vattnet.

Lissi

Elisabet
2007-02-26, 19:27
Medelvattentemperaturen på Kretas norra kust i april är 17 grader.

yeasou
2007-02-26, 19:49
Är det 17-19 grader är det ju badbart, i alla fall för kortare dopp. Skiner sen solen och det är lugnt blir det ju superfint.
Lyckostar som kan komma iväg!
MVH
Yeasou_B-anana

BrittM
2007-02-26, 19:55
Tack för era svar! Det är ungefär som jag trodde, inte så varmt men borde vara ok för en nordbo som inte är van vid så mycket varmare vatten. När det blir 22 grader varmt här hemma kommer algerna:(
Jag längtar till Grekland och särskilt Kreta och vi kan ta ledigt i mitten av april och en vecka framåt men tyvärr är min man lite tveksam, just pga att han inte tror att vi kan simma. Det finns ju så mycket annat att göra...
Vi får se!

/Britt, Åland

kari
2007-02-26, 20:19
Vi har vært flere ganger på Kreta i april , d e i l i g e ferier , uansett h v o r på Kreta vi har vært :D
Men, det har vært på s y d ø s t kysten h a v e t har vært varmest :)
Vi har tatt aprilbad i Agios Nikolaos, Rethymnon, Plakias og Agia Galini uten at det har skilt så mye på temperaturen, det har vært 16-18 grader, friskt
- mens vi har deilige minner om 20 - 22 grader varmt vann i Makrigialos de to gangene vi har vært der i april, 20 gr så tidlig som 5.april faktisk :D

bye_bye Kari