handdator

Visa fullständig version : Pella Steve 2


Mizty
2007-02-23, 12:53
Hej bye_bye

Caroline heter jag och i juni ska jag och min familj åka till Kreta och Agii Apostoli. Vi har fått resan av min pappa och därför vet jag inte så mycket om resmålet. Brukar ju alltid boka mina resor själv annars :) Har sökt mycket på nätet efter information om hotellet och området men inte hittat något!

Su nu undrar jag om det finns någon här som har bott på Pella Steve? Hade varit roligt att höra hur det hotellet är :rolleyes:

Ska bli extra roligt med denna resan då det är min och min sambos första resa tillsammans. Vi har inte varit ihop så länge men vi har en son som kommer att vara 1,5 år när vi reser! Ska bli sååå roligt!

bob-kåre
2007-02-23, 15:02
Det finns även ett pella steve 1. Kan berätta att det är 2 syskon som äger hotellen. Pella och Steve. Dom fick hotellen av sin far. Nu minns jag inte vem som har vilket, men när vi var på "Pellas" hotell så låg hon mest i en soffa och frös med en filt runt sig. Det var i maj, jag tyckte det var varmt, alla andra tyckte det var varmt, men inte hon. Iaf om det är det hotellet jag tänker på så ligger det lite tavernor ner mot havet från hotellet, sen är det inte så långt till "stora vägen" där det ligger fler tavernor. Det är ett lugnt område nere vid hotellet men uppe vid "stora vägen" är det mycket trafik så håll i den lille sonen.

Mizty
2007-02-23, 15:28
Ja, det stämmer att det är Pella Steve 1 & 2 flabb_flab 2.an är byffd några år efter...
Tyckte du att hotellet var bra då?
Tack för infon flabb_flab

bob-kåre
2007-02-23, 18:43
Jag är nog fel person att fråga om hotellen är bra då jag bara tillbringar natten där. Men visst var sängarna sköna ;) Rent och fint var det också. Jag brukar ge mig iväg ganska tidigt på morgonen på upptäcksfärd med hyrbil och sen stanna till någonstans på dagen och bada lite och få en matbit, sen bär det iväg igen på upptäcksfärd. Så det där med hotell är jag dålig på.

Mizty
2007-02-24, 12:05
Vad bra! Då vet jag att vi kommer sova gott ;) Ja, det blir kanske inte så mycke upptäcksfärd för oss med lilleman, men något ska vi komma iväg på i alla fall flabb_flab

bob-kåre
2007-02-24, 12:16
Ja, det blir kanske inte så mycke upptäcksfärd för oss med lilleman, men något ska vi komma iväg på i alla fall flabb_flab
Det finns bilstolar att låna hos de flesta biluthyrare, så inte ska väl lilleman hindra er från att upptäcka andra sidor av ön än Agii Apostoli.

FredrikV
2007-03-06, 13:25
Hej! Tillbringade en vecka på Pellasteve 2 i juni 2005. Jag och min sambo var mycket nöjda med detta lilla och mysiga hotell.
Den lägenhet vi bodde i var ren och fräsch.

Liten pool men bara en kort promenad till några olika stränder. Nära till Minimarkets.

Agii Apostoli verkar vara ett mycket lugnt område, åtminstone sommaren 05.
De flesta kvällar åkte vi in till Chania med buss för att känna lite på "folkvimlet" och få fler tavernor/resturanger att välja imellan.

Mizty
2007-03-15, 14:46
Åh, vad roligt att höra att ni var nöjda med hotellet flabb_flab Oftast brukar jag få en bra uppfatning om hotellet & omgivningarna när jag läser resekataloger & annat men hittade nästan ine någonting om detta hotellet!

Amsterdammer
2007-03-26, 18:16
Lyckans ost! :D

Vi som försökt att boka detta hotell från Norrköping har misslyckats. Fick åka från Skavsta med Fritidsresor för att få den tid som passade oss och Hotellet blev Kiwi.
Pella Steve 1 och 2 är bra hotell bägge två. Har du/ni markplan så ta rum 3 eller 4 eller 6. De ligger mest i skuggan, om ni nu kan önska detta så gör det!
Amsterdammer med dam har skrivit två semesterbrev om Agii Apostoli. Kan vara bra att läsa!

PS! Vilket bolag reser ni med?_B-anana

bob-kåre
2007-03-27, 01:35
Lyckans ost! :D

Vi som försökt att boka detta hotell från Norrköping har misslyckats. Fick åka från Skavsta med Fritidsresor
Jag har en kollega som ska bo på pella steve 2 i maj, han har bokat med solresor.