handdator

Visa fullständig version : Kalymnos ?


Elianne
2007-02-23, 12:15
En liten undran... om man ska åka till Kalymnos 1 vecka men skulle vilja kombinera det med en närliggande ö så är ju Kos ett alternativ... men finns det andra öar i närheten med lite mer liv på ?

Är det tex långt att åka från Rhodos till Kalymnos ?

kirtor
2007-02-23, 14:59
Lipsi er et veldig godt alternativ. Det går både bilferge, Katamaran og hydrofoil. Ca. 1 times tur.

Rasmus
2007-02-24, 06:19
Glöm inte att Kalymnos Airport öppnade sommaren 2006...!!!
Därifrån kan du för en ringa penning ta dig vart som helst i Grekland på en minimal tid. Ja, via Astypalea och Aten, förstås...
R :)

Margaretha
2007-02-24, 10:08
Om du vill ha lite mer liv än på Kalymnos så är väl Rhodos ett bra alternativ. Men färjan tar 5-6 timmar beroende på vilken färja som går just då och åker man med Dodekanisos sea ways catamaran så tar det ungefär 3 timmar och är dubbel kostnad.Kalymnos är en underbar ö , och på en vecka så jag skulle nog välja att stanna där, men det är mitt val av många års Kalymnosresor.

Margaretha

Riitta
2007-02-24, 18:48
Håller med:) Finns ingen anledning och åka från Kalymnos;)

Riittabye_bye

kos44
2007-02-25, 20:29
Håller inte med! Om du vill ha lite mer liv än på Kalymnos så är väl en vecka på Underbara KOS ett bra alternativ till Kalymnos;)
mvh.ulf _B-anana

Marianne
2007-02-25, 21:00
Om man åker 1 vecka till Kalymnos så ska man tänka på att man bara har 6 hela dagar på ön.
Väljer man då att åka till Rhodos med övernattning så får man räkna med att det går 3 dagar med det (om man ska ha en hel dag på ön, plus ut- och hemresedagarna).
Jag skulle välja att uppleva Kalymnos, Telendos plus ev. en dagsutflykt till Leros eller lilla Pserimos den här gången - och så spara större öar till nästa år.
Trevlig resa vad du än väljer!:)