handdator

Visa fullständig version : Palma på Mallis i mars?


Ingela
2007-02-21, 16:30
Hej!

Åker på en weekend-tripp till Palma i början på mars - tips emottages tacksamt på "do´s och dont´s"!

/Ingela

Ingela
2007-03-12, 13:20
Kom hem i natt efter nästan fyra dagar i Palma och vill bara säga att jag rekommenderar det varmt!
Som "enkelspårig" Greklandsresenär under de senaste tjugo åren så kändes det lite ovant att mötas av ett Hola istället för ett Jassou och jag saknade greksalladen men annars var det en kanonresa.

I Palma stad kan man tillbringa många timmar med att vandra runt i alla gränder i gamla stan, sätta sig på ett torg och pausa lite på en uteservering, titta på folk...och shoppingen var så bra så jag blev gråtfärdig...släpade hem 56 kilo bagage...alltifrån skor och kläder till galgar och vin - bodde precis bredvid en stor shoppinggalleria, Porto Pi, där det bl.a fanns en ENORM stormarknad som hade ALLT i långa rader, har aldrig sett nåt liknande.

Vädret var växlande, dock inget regn och två dagar fick vi med strålande sol och över tjugo grader, låg vid hotellpoolen och sippade sangria under palmerna...kan väl inte direkt säga att vi längtade hem just då... :)

/Ingela & Peter

martinifk
2007-03-12, 18:50
Välkommna hem:)

Elisabet
2007-03-12, 21:32
Så härligt! :)

Min bror och svägerska jobbade i Palma i fyra veckor sommaren 2005. De var där med sina tre små döttrar och hann se mycket av den vackra ön och den charmiga staden.

Tyvärr hade jag missat din fråga, annars kunde jag kanske ha vidarebefodrat några tips från dem. Men ni verkar ju ha klarat er bra ändå ;)

magnus u
2007-03-18, 12:05
Läste just nyheterna o man har haft demonstrationer angående turismen på Mallorca.Kan förstå dom . Det är kanske inte så kul att ha inpå knutarna dagarna i ända.Man kan hjälpa demonstranterna genom att helt enkelt inte resa till Mallorca,eller varför inte hela Spanien för den delen. I övrigt tror jag att man genom dessa demonstrationer håller på att såga av den gren man sitter på./magnus