handdator

Visa fullständig version : Limnos


im
2007-02-20, 20:51
klapp_klap Hej!
Jag och min man har beställt en resa till Limnos den 24/7._B-anana Skulle så gärna vilja ha lite tips om lite allt möjligt. Skall bo i Myrina, på hotell Ifestos.
IM

Jennie
2007-02-20, 23:27
Oj, då blir vi grannar... ;) Vårt hus ligger på gatan ner mot stranden från Ifestos sett.Trevligt hotell i lugnt område.
Det finns mycket att se på Limnos. Mitt råd är att hyra bil eller Vespa för att se ön. Stränderna är fina och om man är mest ute efter sol, bad och god mat så är Ifestos ett bra val. Det tar inte 2 min att gå till den bästa stranden i Myrina, Riha Nera, och det tar 15 min att ta sig till hamnen (till fots) då man går igenom hela affärsgatan. Mycket fint.
Att ta sig upp och se utsikten från Kastro rekommenderas oxå, men gör det på kvällen innan solen går ner, för det är svettigt!
En rundtur på ön är mycket trevlig, på egen hand eller resebolagets är ju en smaksak. Glöm inte att prova vin från Limnos det är mycket gott.
Ska komma på fler saker att tipsa om men just nu kallar sängen...
Jennie

im
2007-02-21, 06:13
Det var snällt av dej att svara så snabbt. Ser fram emot mer tips från dej.
Både jag och min man ser väldigt mycket fram mot denna resan. Vi läste resebrevet på kalimera om Limnos, och det verkade mycket grekiskt och inte för mycket turister. Precis så vill vi ha det.
Hälsningar Ing-Marieklapp_klap

Inga-Karin
2007-03-03, 17:29
Men tyvärr så fick vi ju alla avbok i går, vi som bokat Limnos med apollo denna säsong, så för oss blir det Tilos i stället. Här var man ute i god tid, bara för att bli tvungen att hastigt och lustigt tänka om och planera annat. Som plåster på såren så skulle var och en få 250 kr rabatt på ombokning, men vid närmare eftertanke så var inte heller det fullt ut solklart utan besked väntas den 5:e.

Hoppas att det ordnar sig för er också gör I-K

im
2007-03-04, 08:13
Det var synd om er:( , men jag ochj min man åker som tur är med Ving från Köpenhamn. Hoppas att ni kommer till Limnos någon annan gång. Ni får det säkert bra på Tilos också, annars hade Karpathos också varit ett bra val. Det är som du säger, typiskt när man varit ute i god tid med sin beställning, att något skall hända. Ha en bra semester, det skall vi ha.
Ing-Marie i Ystad