handdator

Visa fullständig version : Vi ska gifta oss på Rhodos i sommar...kanske du har några tips?


L8S
2007-02-19, 23:17
Hej!

Jag och min blivande man flabb_flab ska gifta oss på Rhodos nu i sommar och skulle vilja ha kontakt med dig som gjort detsamma, vi vill ha massor med tips, t ex om vad vi kan erbjuda på festen, hur ni gjorde med blommor, hur du upplevde vigselceremonin... hur gjorde ni med foto? jag är jättenyfiken!!!_B-anana

Mvh L8S

29/7
2007-02-28, 15:47
Hej

Jag och min sambo ska också gifta oss på Rhodos i sommar.
Jag håller också på att försöka ta reda på lite mer om vad man kan ordan här hemifrån. Vi vet att de inte vet vem som ska vara präst där i sommar förrän i april och vi går fortfarande och hoppas på att de ska hinna få full vigselrätt till sommaren, hade varit kul om man hade kunnat gifta sig "riktigt" där. Får du några tips så skulle jag bli väldigt tacksam om du skulle vilja dela med dig av dem till mig.
Känns lite stessigt att inte kunna planera så mycket här hemmifrån..

Mvh Martina

monica
2007-02-28, 19:04
Nu vet jag inte om du eller din man är grekiska medborgare, då blir ju bröllopet annorlunda. Kan berätta mer om jag vet det.

I Grekland bjuds gästerna oftast på någon taverna, jag själv hade min fest hemma hos min mans föräldrar ute i trädgården där det blev långbord med helgrillade lamm och killing med tillbehör.

Blommor beställer du i blomsteraffären, vill du ha blommor i kyrkan eller vill du klä bilen med blommor eller räcker det med en handbukett, valet är ditt, beroende på hur mycket pengar ni vill spendera.

Fotografering görs i kyrkan även videoinspelning, och om man vill även i fotostudio. Allt är en kostnadsfråga.

Som sagt, är det ett grekiskt ortodox bröllop kan jag berätta mer om traditionerna.

Monica

Rhodosjuni07
2007-03-29, 11:36
Hej, vi ska oxå gifta oss på Rhodos i juni. Då de på Rhodos inte har vigselrätt gifter vi oss borgligt innan vi åker. Den borgerliga vigseln kommer bara bli en formalitet för oss, vigseln på Rhodos kommer att bli det som räknas för oss. Vi pratade med prästen förra veckan och har nu fått ett datum då vigseln kommer att ske. Han var jättetrevlig. Känns jätteroligt!:) Vill oxå ha tips på blomsteraffär, fotograf mm. Letar även efter någon som ska till Rhodos och som är duktig på att sjunga? Hör gärna av dig till mig då.

rhodosfanast
2007-04-06, 15:48
Där är en svenskförening som ligger intill svenska kyrkan i Rhodos stad ta kontakt med dom så vet de säkert någon som sjunger bra o kan ge er tips om fotograf o blomsterbutik där nere...Finns många svenskar som är fast boende på Rhodos...

rhodosfanast
2007-04-26, 23:20
Min väninna som är fast boende på Rhodos sa till mig idag skall man gifta sig på Rhodos så skall man gå in på www.skut.se (http://www.skut.se) o läsa för där står allt om hur en vigsel går tilll eftersom dom bara får lov o ge välsingelse på Rhodos...Hon sa oxå att bröllopen där nere är jätte fina..Jag har själv fått en gåva av ett grekisktbrudpar eftersom jag känner hennes föräldrar...

Lycka till med bröllopet...

MOE
2007-05-09, 12:58
Hej, vi ska oxå gifta oss på Rhodos i juni. Då de på Rhodos inte har vigselrätt gifter vi oss borgligt innan vi åker. Vill oxå ha tips på blomsteraffär, fotograf mm. Letar även efter någon som ska till Rhodos och som är duktig på att sjunga? Hör gärna av dig till mig då.

Jag sjunger på bröllop, men ska tyvärr inte till Rhodos förrän i mitten av juli. Det var ju synd. Hoppas att du hittar någon annan som kan sjunga och lycka till med bröllopet!